söndag, april 10, 2011

Ett framtidshopp med Ingemar Stenmark

Det sänds just nu ett kort ögonblick i teve som ingen bör missa. Chansen att se det återkommer flitigt: det handlar nämligen om en trailer i SVT för ”Mästarnas mästare”, tävlingsprogrammet som Ingemar Stenmark verkar ha vunnit redan innan han kom till start.

Att han är stark, därom råder inget tvivel. Hur stark han är kommer att visa sig. Folkets kärlek har han redan, oavsett hur det går.
Och hur kan man annat än älska en 55-årig man som står framför en mur, böjer lite på knäna och – HOPP! studsar rakt upp i luften och landar på den där rätt höga stenmuren utan att ens darra det allra minsta. Jag kan inte se mig mätt på det!

Snacka om stark. Snacka om Mästarnas Mästare. Det finns hopp, om än av lite olika slag, också för folk 55+.
Heja Ingemar, du är bäst!

UPPDATERING: Enligt en tidningsuppgift som jag såg är den där muren som Stenmark flyger upp på – barfota! – 130 svindlande centimeter hög. Hoppet fanns inte med i senaste avsnittet som sändes i söndags, så vi har det att se fram emot ett tag till!
Den som väntar på något gott ...

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Ja, just det där hoppet är så fascinerande att jag inte heller kan se nog av det. Han är helt unik!

    SvaraRadera
  2. Antar att klippet är hämtat ur kvällens avsnitt. Trevligt att ha nåt att se fram emot!

    SvaraRadera
  3. Både han och Evy har verkligen imponerat på mig i den där tävlingen. Tävlingen när de satt i 90 graders ställning. Käre värld.

    SvaraRadera
  4. Evy Palm - YESS!!! Hon är fantastisk, det har jag tyckt ända sen första gången jag såg henne spränga ett målsnöre!

    SvaraRadera