söndag, maj 27, 2012

Dags igen ...

Jaha, så är vi där igen. Mors dag. Känner du traditionens vingslag flappra runt öronen? Jag gör det, så till vida att jag sett till att mamma fått ett litet paket på posten (hur kan det kosta 100 spänn att skicka en liten sak tvärs över Sverige, det kan jag dock undra?).

Och nog för att jag högtidlighållit den här dagen på diverse olika sätt genom åren. Försökt äta middag på restaurang när plötsligt vartenda bord är bokat på grund av "Mother´s Day, y´know" eller "El Dia de la Madre necesita reservar mesa".
Det har alltså varit dålig framförhållning och research från min sida - möjligen beroende på att jag inte var någons mamma, och den svenska Dagen har sitt datum, ersatt av andra tidsstämplar i andra länder.

Sedan jag själv uppnått Moderns status har jag fortsatt i samma stil. Det vill säga: kommit ihåg min egen mamma, försökt slippa ut ur köket och dessutom gärna ge mig en liten present av något angenämt slag, minst en blomma. Det funkar! Och om du klickar här kan du ta del av tidigare morsdagar i mitt liv. Ibland har de varit rätt originella, som när jag "fick" ett halsband (bilden) av jade och koraller ...

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. Posten har jag gett upp, fast köper faktiskt en del böcker... Ha en fin mors dag!

    SvaraRadera
  2. Hannele - hoppas du hade en fin dag. Jag fick blommor av Sonen - en riktigt glad överraskning!

    SvaraRadera