![]() |
| Inte ens en kul skyltning med husgeråd hjälper när kökströttheten slår till. Bilden tagen i maj i år på ett av NK:s inspirerade fönster mot Hamngatan. |
Copyright Klimakteriehäxan
![]() |
| Inte ens en kul skyltning med husgeråd hjälper när kökströttheten slår till. Bilden tagen i maj i år på ett av NK:s inspirerade fönster mot Hamngatan. |
Att Klimakteriehäxan är en reklamfri blogg kan knappast undgå någon som tittar in här. Ett ytterst medvetet val och ett val som jag är väldigt nöjd med. OK, om jag hade låt oss säga en halv miljon följare som klickade sig hit varje dag skulle jag möjligen ompröva beslutet men nu har jag ju inte (surprise, surprise) riktigt så många läsare ...
Men det där beslutet hindrar mig naturligtvis inte från att bjuda på lite gratisreklam när andan faller på. Och nu gjorde den det, med en elegant liten duns på en tallrik och med tydlig doft av vitlök och skaldjur!
Det handlar om mat. Om god mat. Om mat för den som är lite lat eller bara kökstrött i största allmänhet. I dag var ju helgdag, eller hur? Kanske stod du där och pysslade, öste steken, redde såsen, den blev väl inte för salt? Inte brände du väl vid något? Eller så blev fatet med haricots verts iskallt innan resten av middagen kom på bordet, det har hänt mig.
Men ikväll satte jag in en plastbytta i mikrovågsugnen. Två minuter. Klart! Och så himla gott! Gambas al pil pil (eller gambas al ajillo om man vill prata lite spanska). Jätteräkor (vannamei som är ASC-certifierade vilket betyder stt man får äta dem utan att skämmas) i olja med sting av vitlök och röd chili.Så om du både är en aning lat och dessutom gillar skaldjur: testa Smålandskräftans färdigrätter, bara att mikra. De är inte gratis men värda varenda krona. Och den här reklamen slipper företaget betala för.
Copyright Klimakteriehäxan
Syftet är enkelt: Att lyfta andra bloggare och samtidigt hjälpa fler att hitta bra bloggar att läsa.
Regler:Tacka den bloggare som nominerade dig och länka tillbaka till dennes inlägg (viktigt inte själva bloggen). Ta bilden ovan och lägg in på din blogg.
Berätta 10 saker om dig själv som bloggare.
Tipsa om 10 bloggar du tycker fler borde läsa.
Lämna en kommentar hos dem du nominerar så de vet om det.
De tio punkterna om mig som bloggare petade jag ihop på "den förra stafettsträckan". Kan jag lägga till något?
11. Är road av mat, framför allt av att äta gott, men också att laga något (i de perioder när jag inte är kökstrött).
12. Vill inte ha reklam på min blogg. I den mån det ändå förekommer är den gratis och föranledd av något jag verkligen gillar.
13. Jag uppskattar tips om tv. film och läsning som jag ofta ramlar över hos andra bloggare. Hoppas mina tips också landar bra hos andra emellanåt.
Finns det fler hugade stafettdeltagare där ute? Vad sägs grabbar, det är i dagsläget flest tjejer som är med? Nominerar Skriv-Robert och Janerik Sundh i bloggarnas pojklag. Nöjer mig med dem i denna omgång.
Copyright Klimakteriehäxan
Klimakteriehäxan – finns hon? Ja! Om du inte redan är en, så blir du sannolikt en, tro mig. Och kanske känner du igen dig i mig, i alla fall lite!? Min blogg är till främst för mig själv och min skriv- och fotoklåda, det är bara att erkänna. Men du är väldigt välkommen hit! Kom, kom igen, kommentera gärna!
Nu finns "I ljust minne bevarad" som ljudbok , gratis att lyssna på. Klicka bara på länken! Det tar två timmar och sexton min...