söndag, april 07, 2019

CITAT på en parkbänk en skyltsöndag


"Det är så enkelt egentligen. Om vi bara ägnade lite mer tid åt varandra skulle många missförstånd kunna undvikas. Allt som behövs är några minuter per dag och en bra ljugarbänk."

-Budskapet har Ikea som avsändare och sitter på ryggstödet till en parkbänk i Kungsträdgården i Stockholm. Tyvärr är skylten svårläst både IRL och på mitt foto, men du som tittar på den i en dator kan i alla fall klicka upp den i storlek så klarnar texten (som du iofs redan har läst här ovan men ändå)!

En skyltsöndagsskylt till. Detta är rean jag aldrig trodde jag skulle få se. Halva priset på alla Coca Cola-produkter! I vart och vartannat gathörn, över hela stan!

Ni vet det redan men jag upprepar ändå: Skyltsöndag är en liten bloggstafett som börjar bli riktigt traditionstyngd. Dess nav eller ska vi kalla det hjärta finns numera hos BP, och om du klickar på den här länken ser du en lista över alla som brukar delta.


Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. Ja, det är väl det där att bara sitta ned en stund, samla tankarna, utbyta några små ord ... Det är vi nog rätt dåliga på numer. Man kan inte bara sitta där fundera för då åker mobilen fram i stället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja vi har blivit beroende, är jag rädd.

      Radera
  2. väldans så fint av ikea ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar mycket som Ikea gör.

      Radera
  3. äger ingen coco cola-kudde, men fick ett rosa coca-cola-glas av barnbarnet, hon visste att jag skulle gilla det ❤️

    SvaraRadera
  4. Skylttexten på ljugarbänken gillar jag skarpt. Aningen otippat att IKEA ligger bakom budskapet.
    Även den andra skylten bjuder på en överraskning. För precis som du säger, utförsäljning av Coca Cola-produkter är nog den sista rean jag tänker på. Har nog aldrig hänt förut. Undrar om det är en världsomfattande drive.
    Tusen tack för en fin skyltning, dina fina ord och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ikea kan överraska på flera plan. Cola köper jag däremot så gott som aldrig.

      Radera
  5. Haha, så fyndigt, men vilken dag är egentligen thirstday? Kanske luras de bara?? Parkbänksskylten var ju så sann så, synd bara att vi inte här i nord kan sätta ner rumpan på en parkbänk året om! För nog märker jag åter en betydligt större aktivitet i bostadsområdet när alla bleka ansikten söker sig upp mot vårsolen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog med Thirstday som i danska öreklamen: det smakar gott hverdag! Och ja, solen gör sån otrolig skillnad.

      Radera
  6. Jag har sett samma skylt på en gammal parkbänk i Kalmar.

    SvaraRadera