söndag, april 14, 2019

I min handväska

Hittar ännu en bloggutmaning, denna gång hos Orsakullan. Hon undrar vad jag har i min handväska ... Ack ja, det har skämtats mycket om damers handbagage genom åren. Skrämmande ofta liknar det ju mer bagage än en liten väska för det allra nödvändigaste, det är förvånande hur tung en sådan liten sak kan vara!

Innehållet i min ser ut så här:
nycklar
tuggummi
pappersnäsdukar
tandpetare
påse för ev inköp
hårborste
läppglans
nagelfil
kamera
filofax
förstoringsglas
plånbok
myntbörs
sl-kort
solglasögon (man är väl optimist)
mobil (inte med på fotot eftersom jag tog det med mobilkameran)

Även om innehållet nästan alltid är det samma byter jag dock väska rätt ofta, efter humör, väder och kläder. Man har inte roligare än man gör sig.

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Ojojoj, tror inte ens jag vågar lista allt jag har i min väska! Folk skulle nog skaka på huvudet ...

    Lite förvånad över att du inte har en penna i väskan! Och plåster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan, klart jag har penna! Men inte plåster!

      Radera
  2. du behöver en stor väska, mitt tidsdokument:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/04/innehallet-i-min-handvaska.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst att ha en kasse och en liten väska inuti den ...

      Radera
  3. Hahaha! Då har vi ganska mycket gemensamt i våra handväskor. Undantag - jag byter handväska ungefär vart femte år. Är ju "in love" med Freitag-väskor, och de håller ett bra tag. Inte nog med det, de rymmer massvis också.

    PS. Min tandpetare finns i min mini schweizisk armékniv som jag visade i mitt inlägg. Hårborste har jag inte med mig. Läppglans i form av Lypsil finns i fickan på mina jacka, liksom nycklar och en del annat. Nagelfilen är även den del a min armékniv. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väl "in love" med alldeles för många väskor ... utan att vara bekant med Freitag, får googla på det. Ibland försöker jag banta packningen, men det går inte så bra.

      Radera
    2. Nu har jag kollat - bra att du använder dem länge, de är ju rätt dyra! Men ser väldigt bra ut!

      Radera