lördag, april 20, 2019

Mitt i påskläsningen

Det fanns en tid när folk skickade påskkort. Vi som är lite, som man säger, årsrika, vi kan minnas det.
Och när jag är tillbaka i Barndomslandet hittar jag en hel bunt! Korten är dessutom i storlek som visitkort. Tillhörande kuvert finns också. Men något sådant behöver jag inte, däremot blev ju detta det perfekta bokmärket mitt i påskläsningen.

Jag är nästan halvvägs i "Ett jälva solsken", biografin om den banbrytande journalisten Ester Blenda Nordström, skriven av Fatima Bremmer, och jag är fascinerad. Spännande, upplysande, rent av överraskande om en kvinna som beredde vägen för sådana som jag, som kom in i yrket femtio år senare än hon.

"Ett jävla solsken" skulle man också kunna använda som beskrivning av helgens väder, men det där lilla ordet i mitten kan vi väl egentligen hoppa över. För plötsligt blev det sommar, shorts och hjälp! var är solkrämen?

Bokmärken efter lust, tillgång och kanske rent av årstid visar vi på Boklystens uppmaning. Hannele har också gott om varan, och BP har förmodligen hittat något nytt, hon med. Eller jobbar på saken.

Med anledning av dagen slänger jag med en liten påskhare också, plåtad på Liljevalchs vårsalong.
Stefan Thunström knåpade ihop den. Rolig, fast kanske inte så gullig ...

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. ett sånt fint dagsaktuellt bokmärke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hundöra i biblioteksboken jag läser nu :(

      Radera
    2. Hundöra som inte sitter på hund - fy fy.

      Radera
  2. Ja, vilket fantastiskt väder vi har haft i drygt tre dagar nu. Det är vi väl värda tycker jag.
    Jättekul att du återigen har hittat nåt som kan användas som bokmärke. Det har då inte jag gjort. Men du gav mig i alla fall en idé till nästa vecka. Brukar nämligen alltid köpa jul- och vårkort av Mun- och Fotmålarna. Det gjorde jag häromveckan också. Å bland deras kort finns det absolut några "saker" som kan klassas som bokmärken. Så nästa vecka är jag med igen.

    Tusen tack för länken, trots att jag inte förtjänar den idag;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du förtjänar alltid en länk!!!

      Radera
  3. Tänk, ska ni sno det vackra vädret i år igen!?

    Fint litet påskkort och nog så användbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu kan det sägas: vi stal det vackra vädret!

      Radera