lördag, april 06, 2019

Fjäriln vingad syns i boken


Det börjar bli dags för fjärilarna att krypa ut ur sina puppor nu.
Och det måste väl vara därför som det här lilla färgglada flygfäet dök upp i botten av en låda. Inget jag kan minnas att jag skaffat, men kanske är det en present jag glömt bort?

Passar bra i alla fall när det är lördag och dags för ännu ett bokmärke, som svar på Boklystens efterlysning (den som också Hannele och BP brukar svara på).
Möjligen blir det svårare att få syn på en fjäril med utbredda vingar i trakten av Haga, visan till trots. Men snart så ...

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. så fin, skulle barnbarnet gilla, skulle också kunna trivas i mitt fjärilsrum:
    http://hannelesparadis.blogspot.com/2016/05/inga-skrikande-pafaglar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jag hade glömt att du har ett fjärilsrum. Också. Kolla BP:s påfågel!!!

      Radera
    2. jo, vi har även musikrum, London-rum ❤️... jag såg liknande påfågel i England - men kunde inte ta hem den som handbagage... mordvapen :)

      Radera
  2. Så fint!
    Men vet du, jag ser faktiskt först och främst en man med en konstig hjälm med vingar på huvudet. Haha! Har sett för mycket Marvel-filmer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är väl en sorts film jag inte ser! Fjärilar däremot tittar jag gärna på.

      Radera
    2. Men kan du se det jag ser? Blir nyfiken på det! Kan du se att det är en man som tittar upp mellan sidorna?

      Radera
    3. Visade just bilden för mannen min - som sett lååångt fler av denna typen av filmer - men han såg det inte alls.

      Vad konstigt. Och det är liksom det jag ser först, sedan ser jag att det är en fjäril.

      Radera
    4. Njaej jag ser ingen man precis - men när du säger det så kan jag nog fatta vad du menar!

      Radera
  3. Vilken fin fjäril och vilket ovanligt bokmärke. Läckert! Skrattade gott åt Emmas kommentarer. Ser ingen man där, vilket kan bero på att jag inte kollar på Marvel filmer, som jag inte ens vet vad det är;-) Däremot tycker jag att fjärilkroppen ser ut som en mumie;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mumien ser jag också, absolut! :-D

      Radera
  4. Me again! Tusen tack förresten att du tipsade påfågelfantasten Hannele om min "peacock" som jag la upp igår. Kan lugnt säga att den inte slog hennes samling;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är Hanneles personal shopper i påfågelsbranschen ... svårslagen samling, fast min pippisamling går inte heller av för hackor även om den inte har eget rum! :-D Du kan väl klicka på etiketten "pippi" om du har svårt att få tiden att gå nån gång.

      Radera
  5. Den var jättefin!

    SvaraRadera