tisdag, april 16, 2019

Tisdagspippi i påskveckan

Denna praktfulla tupp hemförde jag från en liten utflykt till Uppsala för inte så länge sen. Den stod och väntade på mig i en butik där man sålde både mode och annan design. Naturligtvis gick denna kaxiga fågel inte att motstå, den fick helt enkelt bli ett bidrag till min pippi-samling där den nu tilldelas nummer 80.

Tuppen tänker jag mig egentligen inte som en påskprydnad, den har redan gjort tjänst som lökgömma på köksbordet i flera veckor och får nog behålla det jobbet ett tag till, tror jag. Både vit, gul och röd lök tar den hand om på ett förtjänstfullt sätt.
Denna vecka blir det alltså en pippi om dagen, det är nedräkning till påsk!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. snygg, det finns en del påskpippis hos mig eftersom jag råkade ha födelsedagsfest...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsa, så trevligt! Grattis i efterskott!

      Radera
  2. tack, det var för tio år sedan... jag skaffade och dekoderade mitt hem med påskfåglar, den stora dagen infaller senare i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då grattade jag i förskott alltså ...

      Radera
  3. Den där var ju hur kuckilikul som helst!

    SvaraRadera
  4. Den tuppen gillar jag skarpt! Är dock aningen tveksam till att förvara lök i den och ställt den med innehållet på köksbordet;-)

    SvaraRadera