onsdag, april 10, 2019

Upplyst återbruk

Här måste jag ge en stor eloge till Steve och Ingrid i Rönninge Deli som tagit Kasskampen till en ny nivå. Eller vad sägs om den geniala lampskärmen som hänger inne i den kombinerade butiken och restaurangen? Mycket god mat dessutom!

Allt som görs för flitigt återbruk och återvinning av påsar och kassar är bra för vår miljö och för framtiden. Därför är det dags att kliva upp på barrikaden och delta i Kasskampen. Det gör upplysta människor. Välkommen upp! Och berätta i en kommentar att/om du är med!

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Aftonväska av betongsäck också fräckt:
    http://hannelesparadis.blogspot.com/2014/12/arets-julklapp.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den tyckte jag kanske inte var direkt skitsnygg - men gillar självklart återvinningstanken!

      Radera
  2. Kanske inte världens snyggaste men jag kan tänka mig att skenet är ganska mysigt!

    Ser att den ökända Theresa Williams hälsat på hos sig med ... Fick rensa en hel del efter "hennes" framfart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligare än snygg kan man väl säga om skärmen! Jasså är TW en återkommande "gäst" - jag har inte sett till henne förut.

      Radera
    2. Ja, hon är återkommande. Har säkert 100 inlägg som är skräpmarkerade och så har jag anmält till Blogger men vad hjälper det ...

      Radera
    3. Aj då. Då vet jag vad jag (kanske) har att vänta. Är hon en riktig människa månntro?

      Radera
  3. Den väsklampan är helt i min smak. Otroligt läckert och i rätt färg:-)

    SvaraRadera