onsdag, april 03, 2019

Ett välkommet vårtecken

Hade jag inte varit i farten med att putsa köksfönstret skulle jag inte ha upptäckt detta vårtecken, som dök upp nere på asfalten. För så lortig var rutan att den i princip var ogenomskinlig.

Alltid när det ser ut så tänker jag på Dottern, som en gång tyckte att det blev i ljusaste laget inne när jag äntligen hade gått loss på smutsen med trasa och putsmedel. Läs gärna om det här, och le kanske lite, under rubriken "Städrock"!

Dagens vårtecken mullrar lite trivsamt där ute just nu. Stora maskiner och gubbar i gula kläder tar bort vintergruset från gata och trottoar. Någon aprilsnö vill vi inte ha!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. jag får ta ett snack med min lååånge fönsterputsare i kväll.... den 1:a april firade vi för att vi förlovade oss 1981, kan inte ens räkna hur många år det blir

    SvaraRadera
  2. Hos oss gjorde HSB precis samma sak i morse. Fast det gällde bara innergården. Parkeringen är fortfarande "grusig" liksom gatorna.

    PS. Jag brukar väna med fönsterputs tills allt grus är borta, annars blir ju fönstren smutsiga igen;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Suck. De blir ändå skitiga snart igen, de där fönstren ... men några minuter kan man få känna sig lite självgod!

      Radera
  3. då måste jag vara jättegammal!!

    SvaraRadera