måndag, april 15, 2019

Pippi i påskveckan

-Den ser dum ut, konstaterade Maken när jag hade satt min nyss inköpta höna med gul krukväxt på köksbordet.
Tja, det gör den kanske. Men jag gillar den!

Nu brukar vi väl sällan eller aldrig köra något dan-före-dan-resonemang inför påskhelgen. Fast nu ska jag göra det ändå. En pippi om dagen blir det. Detta är nummer 79 i min "det-råkade-bara-bli-så"-samling av fåglar, sådana som förvisso har vingar men som inte kan flyga.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Den ser inte alls dum ut - den är jättesöt! Förstår att du gillar den :-)

    PS: Nu har jag tittat en gång till och lite korkad är den kanske. Fast fortfarande väldigt söt :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur går det att vara både söt och korkad på en gång! :-D

      Radera
  2. jag diskuterar inte bordsdekoration med maken ❤️ som tvättade alla fönstren igår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är kul när/att han märker små saker jag fnular med. Kallar det inte diskussion.

      Radera
  3. Hahaha! Den kommentaren kunde min man ha fällt;-) Så du utökar din fågelsamling med hönor. Varför inte, för höns räknas väl också som fåglar;-)
    Jag tycker din höna är "fulsöt", lite gullig:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns hos Lidl ... om du blev inspirerad ... Klart höns är fåglar!

      Radera
  4. Haha, den ser verkligen lite blåst ut! Men det finns väl en orsak till uttrycket hönshjärna, inte de smartaste pippisarna helt enkelt!

    Men som kruka behöver man inte vara så smart, bara pryda sin plats och det gör den ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan tänka att det gör det lättare för mig att se lite smart ut om min lilla höna verkar dum ... visst är den både kul och lite söt!

      Radera