lördag, oktober 17, 2009

Citat för turister

"En av ficktjuvarnas mest underhållande distraktionsmetoder kräver en oerhörd självbehärskning för att motstås. En vacker kvinna blir anklagad för fickstöld av en högljudd man och för att bevisa sin oskuld klär hon av sig, ett plagg i taget. Du stannar upp och stirrar fascinerat på stripteasen medan den vackra kvinnans kollegor strippar er på plånböcker."

-A perfect guide, reklamtidning för resebranschen, listar "klassiska turistblåsningar". Och kanske är ficktjuvsstripparen en klassiker, men jag har inte sett den, inte än. Skribenten är alldeles uppenbart en man, att döma av formuleringarna, fast skulle jag hamna i situationen blir jag förmodligen också intresserad och ställer mig att glo ... men nu är jag i alla fall varnad!

2 kommentarer:

  1. Den har jag missat och det var för länge sedan jag såg Chippendales.. (Men jag har sett riktiga ficktjuvar i Rysland, de var på min farbror, men jag skrämde bort dem.. Farbron var mycket skärrad och gick inte ut mer.)

    SvaraRadera
  2. Det här måste jag berätta för mina turismelever.

    SvaraRadera