onsdag, april 14, 2010

Citat om mat

"När det gäller mat är det en grundläggande sak jag gärna återkommer till: jag är så tacksam att vi har mat över huvud taget."

-Britt Marie Mattson, journalist på Göteborgs-Posten med den originella titeln "förste reporter", bjuder på en tänkvärd sentens när det blir tal om en av alla dessa nya svenska kokböcker. Hon säger sig ha sett alldeles för mycket för att vara kräsen.
Vill du förresten ägna mer tankar åt mat - här finns ett quiz som testar vad du vet om olika myter om mat!

1 kommentar:

  1. så sant så.
    Wow, en riktig översättare, nu känner jag två. Nu ska jag läsa översättare, hittade en äldre Ubåtsbok.. som jag inte ens visste att fanns. Mitt mejl funkar nog, la till ett extra -at- för att slippa skräppost.. Tack så hemskt mycket för paketet, kuvertet fick mej at tfundera... ska läsa snart.

    SvaraRadera