söndag, april 25, 2010

Hur ont kan det göra?

Konstaterandet kom från Karin Boye som slog fast: Visst gör det ont när knoppar brister!
Men hur ont det gör, det lär vi aldrig få veta.

Dock kan man konstatera, att smärtan verkar vara relativt kortvarig. För det hände saker på bara ett dygn med knopparna på trädet som jag tog en bild av i går, de ser helt annorlunda ut i dag! Exempel på den sortens underverk som sammantaget ger oss våren.

Det är i alla fall skönt när sådant som gör ont går över fort. Förmodligen skulle Karin Boye hålla med om det om man kunde fråga.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym11:14 em

    Den av KB´s dikter som betytt mest för mig är kort men pang på rödbetan och mycket tänkvärd. Se här:

    Det en gång sagda
    är alltid sagt
    och står till tidernas slut.
    Och ingen
    ångestnatt har makt
    att sudda de orden ut.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Anonym8:03 fm

    Fantastiskt fin bild!

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående inlägg:) Även om bilden:) Lat idag, men jag tycker så.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. K-sprutan: Den dikten har gått mig förbi. Hur kan jag INTE ha hört/läst nåt så bra?

    SvaraRadera
  5. Håller med Bloggblad: kände inte heller igen dikten, kulsprutan, jättefin!
    Sfinxen: man FÅR vara lite lat ibland. Njut!!!

    SvaraRadera
  6. vårdepressioner är inte helt ovanliga..

    SvaraRadera