söndag, juli 29, 2012

Skylt söndag

Majs kolvar är till salu.
Varför vill hon inte ha dem själv?
Är det något fel på dem?
Varför säljer hon dem inte utan mellanhänder, tar hela förtjänsten?
Och förresten, vem vill köpa hennes  de kanske redan är lite använda, slitna rent av?
Men tänk om det är ett unikt tillfälle att till ett lågt pris komma över sådana dyrgripar?

Dock står det helt klart att ingen söndag kan skyla de problem som särskrivning av sammansatta ord medför.
Det var Pumita som började med Skyltsöndag. Eventuellt har hon tröttnat, själv har jag knappt börjat ...

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Men vad skulle vi garva åt om folk började skriva ihop?

    Majs kolvar var väldigt rolig, och ny för min del.

    SvaraRadera
  2. Haha, den var bra! Själv undrar jag över ordet kolva... Maj kolvar och kolvar men det blir aldrig färdigt. ;)

    Nej, inte har jag tröttnat! Under sommaren har bloggen fått vila men nu är jag på gång igen. :) Inte för att sommaren är slut men det är semestern för den här gången.

    SvaraRadera
  3. Vad som retar mig mest med den där skylten är att "passa på" är ihopskrivet - visserligen med stort P i På - medan "majskolvar" är särskrivet!

    SvaraRadera
  4. Färskvara som blir dålig fort, passa på!

    SvaraRadera
  5. P.S.
    jag är inte känslig för felstavning...

    SvaraRadera
  6. Hahaha, den var bra, men bäst var din text inunder!!

    SvaraRadera
  7. Jag har i a f inga köpt. Inte än, hur som helst ...

    SvaraRadera
  8. Snart är det JUL och riktig skyltsöndag :)

    SvaraRadera
  9. Hannele - du har förstås redan börjat längta om jag känner dej rätt ...?!

    SvaraRadera
  10. Om inte annat så får man sig ett gott skratt!

    SvaraRadera