söndag, maj 18, 2014

Arkeologi på hemmafronten

En arkeologisk utgrävning pågår. Den är föranledd av att det nästa lördag ska vara loppis i vår bostadsrättsförening, något jag verkligen längtat efter.
Hur länge som helst har jag tittat på mina knökfulla hyllor och supertrånga skåp. Rensning! Rensning, utan pardon! Det har varit (och är) behovet.

Så nu har jag, med kniven mot strupen, kastat mig in i detta arkeologiska äventyr. Jag samlar udda julsaker, urväxt porslin, några hörböcker, vanliga böcker. Men mest handlar det om att försöka bli av med lite kläder. Många är plaggen som krympt i min garderob. Några har jag haft kvar av nostalgiska skäl. Det är slut med det nu. Somligt är väl använt, annat är (ja, jag skäms) aldrig taget i bruk. Ibland är shoppinglusten onödigt stor utan att låta sig hejdas.

Hoppar i och ur byxor, kjolar, klänningar, kavajer. En del kommer jag inte ens ihåg. Fast det måste bli en billig och en "fin" avdelning på loppis för min del, jag har en del "etiketter" i plaggen, som Marimekko, Gunilla Pontén, Fifth Ave Shoe Repair. Något glittrar, annat är jeans, förvånansvärt mycket är mocka och nappa.

Kommer jag då att få lön för mödan om en vecka? Ja se det vet man inte. Lite borde åtminstone hitta köpare, om det inte bli snöstorm eller ösregn.
Tomt i skåp och lådor blir det i alla fall garanterat inte. Det krävs mer arkeologi på hemmafronten för det.

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Duktigt! Jag hållet på att packa en resväska och hittar en del som skulle platsa på museum...

    SvaraRadera
  2. Anonym12:31 em

    Det brukar ofta bli lyckat för både säljare och köpare vid såna här tillfällen.
    Hoppas det blir affärer av! Och mer i hemmet plats för nya grejer kanske...?

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Hannele - jag har banne mej tänkt åt museihållet även jag ...
    Kulsprutan - näääääääj måste försöka att INTE tokshoppa!!!

    SvaraRadera