måndag, januari 23, 2017

Apropå bajs ...

Skrev i mitt förra inlägg om hur jag hittat muslortar.
Idag fann jag en annan avföringshög (utomhus denna gång tack och lov) med prydliga pärlor som faktiskt hade en nästan blåaktig färg i solen.

Vet inte om någon vill delta i den berömda tävlingsgrenen "gissa bajset" här hos mig, men jag gissar själv på rådjur. Grannarna ser dem hela tiden, vi ser dem nästan aldrig. Men nu fick vi i alla fall ett visitkort ... (min känga är med på bilden så att ni får ett hum om storleken).

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Anonym5:49 em

    Funkar som gratis gödning kanske? :-D

    SvaraRadera
  2. av älgbajs görs fint konstnärspapper

    SvaraRadera
  3. Och örhängen, Hannele, de köps visst främst av tyska turister ... berättade man på älgfarmen i Bjurholm när jag var där för några år sen!

    SvaraRadera