lördag, februari 18, 2017

Dagens ord 14


HÅRKAOS

- Har glömt bort att spana efter "dagens ord" en tid. Men idag dök ett upp ... 
Visst kan livet upplevas som kaosartat från och till. Men hårkaos? Nej, dit har jag aldrig kommit vad jag kan minnas, hur jag än anstränger mig. Men Anna Book, hon har. Och instagrammat om hur en snodd trasslat in sig i hennes lockar, ett drama som noggrant beskrivits också i Aftonbladet, som en äkta stoppa-pressarna-nyhet, om än för rätt länge sedan nu. För mig var det sprillans nytt i dag. Kan bara hoppas att hårkaoset fortsätter lysa med sin frånvaro i min badrumsspegel.

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. de lockiga barnbarnen har det trassligt ibland ❤️

    SvaraRadera
  2. Ni har väl upptäckt vad vi brukade kalla anti-trassel-spray?

    SvaraRadera