onsdag, oktober 18, 2006

Time out - i skamvrån?

Det har droppat in några mail från surfare som noterat att det inte hänt särskilt mycket på min blogg på några dagar.
Förklaringen är enkel.
Har bara en ofrivillig time out på grund av jobbet, som snor åt sig en massa timmar både här och där, mer än vanligt. Då krymper tiden man kan ägna åt att knacka och klicka på sin dator.

Men i någon tidning råkade jag se att ”time out” numera egentligen betyder att man står i skamvrån, eftersom folk – exempelvis politiker – säger sig ta ”time out” när de gjort något som allmänt uppfattas som fel eller dumt, eller åtminstone något som deras väljare inte uppskattar. Sedan försvinner syndaren ut ur allmänhetens synfält åtminstone tills stormen bedarrat eller felsteget glömts bort.

Så kan det gå med en hederlig idrottsterm. Om man inte passar sig hamnar man i skamvrån när man faktiskt bara hade tänkt sig en liten paus för att lägga om taktiken och hämta lite nya krafter.

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. Anonym9:13 em

    Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag sällan använder utrikiska så tar jag bara en hederlig svensk paus. (Fast jag begrundar det faktum att jag nog borde skämmas lite över mina svartputsade fönster... och hade jag inte en svart dagmamma för sisådär 25 år sen... ???)
    Men visst har du rätt i att det låter lite flottare att ta en time out än att bryta ihop över tv-licensen... eller krogslagsmålet...

    P.s. Jag har alltid betalat tv-licensen....

    SvaraRadera