söndag, september 14, 2008

När man får oväntat besök...

Fortsatt storstädning (det tar aldrig slut) lägger hinder i vägen för bloggande. Men trots det måste jag ändå som hastigast dela med mig av det som en väninna berättar när jag pratar om mina dammgömmor och ogenomskinliga fönster.
Hennes mormor, närmare 90, fick besök av inbrottstjuvar, som tur var när hon själv inte befann sig i lägenheten.
Inkräktarna fann just inget värt att stjäla, vilket borde ha glatt vem som helst. Men mormor, hon hade sin egen syn på det inträffade. En helt annan sak oroade henne, djupt.
Hon hade ju inte varit beredd på besök.
-Tänk så pinsamt att någon främmande varit inne här, sa damen.
-Jag som inte har putsat fönstren på så länge!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Anonym4:39 em

    Skönt när vi kan oroa oss på olika sätt *S*
    Önskar Dig en fortsatt bra städ dag

    SvaraRadera
  2. Den var bra! Jag fick ju (fast det kostade!)mina fönster tvättade i början av sommaren. Undrar om han ger ett års garanti... för de börjar bli randiga nu.

    SvaraRadera
  3. Anonym9:05 em

    Det tyckte jag var både roligt och lite tragiskt! Jag har sådan tur att min sambo putsar våra fönster långt innan jag själv upptäckt att det behövs.

    SvaraRadera
  4. Skön cool inställning på sitt sätt...
    Ska påminna maken att dags för honom att tvätta fönstren, innan det blir för kallt...

    SvaraRadera