måndag, september 08, 2008

Tjugo procent snyggare

”Du är snyggare än du tror!”
Se där dagens glädjebudskap.
Precis vad vi behöver höra, vi som alldeles för sent insett att vi trots allt inte såg så illa ut på den tiden när åren, kilona och de grånande stråna var så mycket färre. Då när man självkritiskt tittade på varje fotografi och stönade, då när man ansåg sig fet utan att vara ens i närheten av övervikt, då när man knappt stod ut med sin egen spegelbild.

Hela tjugo procent snyggare än vad vi själva tycker, det är vad vi är, det slås fast i en artikel i Aftonbladets nya kvinnosatsning, för att hedra Wendela Hebbe på 200-årsdagen, den första kvinna som fick fast anställning som journalist i Sverige (1841).

-Nyckeln till skönhet ligger i hur du mår. Sann skönhet handlar inte bara om att se perfekt ut, det handlar om hur du får fram det du har inom dig, säger en av experterna som citeras i texten.
Och hör bara på det här:
-Snabbaste vägen att känna sig vackrare är att ändra inställning till sig själv och börja se sig som en vacker individ.

Bara att sätta igång.
Tjugo procents skönhet att vinna, hur lätt som helst.
Vem har råd eller lust att tacka nej till ett sådant erbjudande?

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Ack ja! Tänk om jag hade insett och njutit av det för sisådär 20 år sen och tidigare; jag var ju för sjutton riktigt snygg, men det tyckte jag inte då... nu är de självkritiska ögonen enbart riktade rakt fram, mot den nuvarande spegelbilden. Gamla foton ser jag utan filter...

    Nu har jag börjat läsa din bok - det står redan en i kö på den... och jag känner att jag kommer att rekommendera den i nästa Kanalen! Jättetrevlig läsning.

    Jag som avskyr noveller, är mycket förtjust i kåserier. Långa romander älskar jag (om de är bra) men noveller, där hinner man precis komma in i handlingen och lära känna personerna och så tar det tvärt slut.

    Nu ska jag ge mig på mailboxen - sen jag slutade blogga får jag fler mail... så tiden går åt ändå...

    SvaraRadera
  2. Anonym7:25 em

    Så sant. Är nog en sådan som kommit på det i någorlunda god tid. Har helt enkelt inte tid och ork att gå runt och se ner på mig själv mer, utan tycker att jag är rätt bra och till och med riktigt snygg ibland! :-)

    SvaraRadera
  3. Anonym6:14 fm

    Jag undrar mest vad man hade för kriterier när man konstaterade att vi är 20 % snyggare än vi tror. Fast å andra sidan behövde jag det beskedet tidigt en tisdagsmorgon.

    Det betyder att jag är snygg till 120 %

    SvaraRadera
  4. Bloggblad - kul om du gillar min bok! Kö på bibblan låter imponerande, tycker jag!
    Misen - rätt tänkt!
    Och RF: du slår naturligtvis huvudet på spiken. 120 procent! Det är bra och rätt tänkt!

    SvaraRadera