Just nu lyssnar jag på "Bildhuggarens dotter", Tove Janssons barndomsskildring. Hon läser själv. Har just avslutat "Lyktsken" av Michael Ondaatje (bra!) och snart har jag ingen radioföljetong ohörd. Men det kommer ju nya.
Just nu tittar jag på "Badhotellet", dansk serie i TV4 varje torsdag. Humörhöjande. Tyvärr bara ett avsnitt kvar.
Just nu längtar jag efter att få krama min dotter. Hon är fast i Norge (där hon lever sedan länge) under rådande pandemi-regler, men förhoppningsvis lättar det snart.
Bloggen Kulturkollo har infört den här sortens månadsuppdatering. Tänkt att plockas upp den första lördagen var och en av årets månader, så nu var det dags igen! När nästa nummer i den här serien kommer är vi redan inne på årets andra halva. Det är nästan svårt att fatta. Tiden går faktiskt fort!
Copyright Klimakteriehäxan
Just nu längtar jag efter att få krama min dotter. Hon är fast i Norge (där hon lever sedan länge) under rådande pandemi-regler, men förhoppningsvis lättar det snart.
Bloggen Kulturkollo har infört den här sortens månadsuppdatering. Tänkt att plockas upp den första lördagen var och en av årets månader, så nu var det dags igen! När nästa nummer i den här serien kommer är vi redan inne på årets andra halva. Det är nästan svårt att fatta. Tiden går faktiskt fort!
![]() |
| Blågul bukett dagen till ära. Firar förstås namnsdagsbarnet Gustav också. |





























