torsdag, januari 17, 2013

Nu blommar det igen!

Snön ligger vit på taken, men jag tror inte att tomten är vaken. Snarare att han gått i ide och bidar sin tid – för vem vet, kanske också tomtar njuter av grönare årstider än den här?
Inne blommar det hur som helst.

Det är julgranen, oavbrutet törstig sedan den kom in och i fot, som står för den diskreta prakten i år igen. Och än en gång fascineras jag av de små blommorna, så vackra om man tittar nära, så nära som man väl aldrig kommer dem när granarna står kvar ute i skogen.

Blommorna har hittills gjort det omöjligt att slänga ut det lilla trädet, men nu är nådatiden snart över.
På söndag åker den ut. Obönhörligen.
För nu har ju tulpantiden börjat, tack och lov ...

Copyright Klimakteriehäxan 

4 kommentarer:

  1. Lite skamset erkänner jag att jag inte hade tagit det där för blommor, utan trott att det varit nån form av felväxt ... Tack för att jag fick lära mig nåt nytt idag!

    SvaraRadera
  2. Anonym8:21 em

    Tomten har gått i ide till nästkommande jul.

    Trist tid för blommor just nu, tur att tulpanerna finns

    mvh

    SvaraRadera
  3. Anonym2:28 em

    Så kul att du har tid att skriva, uppmärksamma och plåta för oss trogna!

    Det är klart att granen hos dig ska ge plats för tulpanerna - nu är dera tid, som man säjer.

    Fem knippen tulpaner som jag skulle behöva för att fylla min Alvar Aalto-vas kostar här just nu €50 = 500 kronor ungefär. Min gran skulle nog ha fått stå ett tag till om den blommade :o)

    Kulsprutan

    SvaraRadera