tisdag, januari 01, 2013

Tisdagstema: Best of 2012

På denna årets allra första dag, som råkar vara en tisdag, ställs jag inför ett omöjligt beslut. För när veckans Tisdagstema ska vara bästa bild eller bästa händelse från den gångna året kan jag omöjligt välja, åtminstone inte medan 2013 bara är några timmar gammalt.

Därför blir det helt enkelt en bild på vårt middagsbord i går kväll, färdigt med nykokt hummer som förrätt. Hummern var jättefin, med det där med "årets bästa" är en svår etikett. Därför väljer jag att påstå att detta var "Best of 2012 års nyårsförrätter". I alla fall hemma hos oss ...

Må de godaste humrarna kanta din väg genom 2013!
Och skulle jag råka komma på en best-of-bild lite senare ber jag att få återkomma!

Copyright Klimakteriehäxan

PS Humrarna köptes INTE på Melanders ... 

12 kommentarer:

  1. Hummer är gott! Därför är det en bra önskan att låta de godaste humrarna (tillsammans med en del annat) kanta vår väg genom 2013!

    Jag tänkte inte på att ormar kan framkalla obehagskänslor, valde bara en bild som representerar Indien. Själv tycker jag inte alls om ormar, tycker de är läbbiga.

    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint ni hade gjort!
    Jag skulle nog inte kunna ta ut en händelse från året...
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Nej hur ska man kunna välja det? Skulle inte jag heller kunna göra.
    Vilket vackert bord ni gjort! Ser verkligen inbjudande ut att få slå sig ner där.
    Våra hummerförrätter blev också väldigt lyckade. Förstärkta med en urgammal cognac som jag hittade längst in i köksskåpet.

    Gott Nytt År önskar jag dig och din familj!

    Nej inte sjutton köpte vi hummer på Melanders vi heller....nej NK blev det. ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig ätit hummer i hela mitt liv...förmodligen kommer jag nog aldrig göra det...

    Och jag håller med..det går inte att välja ut sin bästa bild från året. Det finns massor bilder som är "bästa" fast på olika sätt! Jag tog bara en i högen! ;O)

    Jag önskar dig ett underbart 2013 fyllt med kreativitet och härliga utmaningar!

    SvaraRadera
  5. Anonym4:23 em

    WOW!!!
    Jo, jag tackar jag!
    Vackrare julbord får man leta efter.
    Hoppas sällskapet var lika fint - och att mamma fick "snoppen" av hummern. Så hon slipper sucka 2013.

    Fast rann det inte stearin från den tioarmade ljusstaken? Dom står inte riktigt rakt - säjer en f d scripta :o)

    Hoppas det här nya året blir fyllt av lycka och hälsa för oss alla.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  6. Haha! Nä det är inte lätt att välja en the best of 2012. Men låter som att avslutningen på året inte gick av för hackor

    God fortsättning och start på 2013.

    SvaraRadera
  7. Så vackert bord! Hummer har jag bara fått hemma en gång, maken köpte en + en flaska vin när barnen var små. Jag minns bara att vi åt upp den, sen vaknade jag framåt natten på soffan med en filt över mig... lite otacksamt, tyckte han som köpt hem det hela och ordnat, men... med två småbarn blir man ju rätt trött. Och vin drack vi ytterst sällan på den tiden.

    Välja ut bästa bild är ju som att välja vilken unge man tycker bäst om. Går ju inte.

    SvaraRadera
  8. Läckert! Jag byter gärna grannar med dej...

    SvaraRadera
  9. Kul att ni gillar bordet - jag tycker det är kul att duka "fint".
    Den som inte smakat hummer har i alla fall något värt att pröva - och om man gillar skaldjur alls är succén nog given. Lägg till detta att dessa knallgoda kostade 98 kr styck på Ica ... och en halv per person räcker bra!
    Kulsprutan - nä, ljusen i gjutjärnskronan rinner inte. Både de och själva kronan kommer från Ikea ... Bara uppe till jul o nyår.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker du gjorde ett bra val.
    Vackert dukat bord :D

    SvaraRadera
  11. Hummer är jättegott.....som MatTina säger ;-))
    och hade jag inte haft sonens bröllop 2012 så hade det varit svårt att välja en bild!

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  12. Mycket bra hinner hända på ett år...så nu ser jag fram emot detta nästan helt orörda fräscha år!
    Ha det bäst!
    Kramen.

    SvaraRadera