måndag, januari 08, 2018

Apropå januarirean

Det finns reafynd som, så vitt jag begriper, absolut ingen borde kunna stå emot. Som detta: en kruka med tre fina hyacintlökar som bara väntar på att få komma in, skicka upp blad och blommor i ljuset och värmen, sprida sin doft och på det hela taget förgylla min omgivning.

Och priset, undrar ni då. Jo tackar som frågar: nio (9) kronor. På Ikea. Köpte tre stycken, det fick räcka, men nog hade jag kunnat tänka mig ännu fler.
Första gänget har nu tagit plats i glasbyttan från norska Hadelands glasbruk, dit jag och Dottern en gång gjorde en trevlig utflykt bort från Oslo.

Skulle ni dessutom undra över den lilla duken med korsstygnsbroderat hjärta i lingonkrans är det ett Clara Waever-mönster som jag sytt alldeles själv. För länge sedan, förstås.
Trevligt med januarirea, hur som helst!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. (Pang i bygget med Lill-Babs i svt1

    SvaraRadera
  2. danske Tage Andersen gör fantastiska skapelser av hyacint

    SvaraRadera
  3. Poel Ramel och Lill-Babs var med i filmen på måndag.

    SvaraRadera
  4. Har sett Tage A i nåt tv-reportage, med häftiga blomsteruppsättningar, men inte varit i hans butik. Där får man betala inträde för att gå in!!!

    SvaraRadera