fredag, augusti 04, 2023

Första dagen på fortsättningen

Den 3 augusti 1983
I dag är första dagen på år 41 som gift! Firade 40-årsdagen i går i goda vänners lag, riktigt lyckat och roligt! Samtidigt hurrade vi för Dottern som föddes på vår femte bröllopsdag och, som hon själv konstaterat, blev vår genom tiderna allra bästa och mest värdefulla present på just det där datumet. 

Fortsättning följer alltså. Men nu är det vardag igen, kvällarna har mörknat. månen är jättestor och klotrund mot svart himmel, men tyvärr ser det ju inte ett skvatt märkvärdigt ut när jag tar bild med mobilen. Trots de här tecknen vill jag hålla sommaren vid liv ett tag till – nog ska jag hinna få upp badlusten igen? Det har varit lite glest mellan doppen på sistone.

Elisa Matilda är en av alla dem som nu återvändet till jobbet efter välförtjänt semester. Hon kallar det för "mjukstart" och formulerar som hon brukar på fredag fem frågor för oss andra bloggare att besvara.

  1. Kan du nå ner till tårna om du böjer dig framåt? Ja faktiskt. Men inte utan ansträngning. 
  2.  Vad är något du gör långsamt? Jag är rent generellt ganska snabb i vändningarna, men tvingas inse att jag numera tänker mycket saktare än jag gjorde för, låt oss säga, femton år sedan.
  3. Vad kommer du snart börja med igen? Pingisträning, två gånger i veckan
  4.  Hur behåller du sommarkänslan? Går i sandaler tills tårna klagar. Fortsätter äta jordgubbar, hallon, blåbär. Plockar en och annan vild blomma.
  5. Har du något planerat för hösten? Tyvärr ingenting egentligen. Skulle gärna vilja ta en liten vecka i solen någon gång i september/oktober.
Copyright Klimakteriehäxan

23 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! och grattis till dig också, ni hade ju också "rubinbröllop"!

      Radera
    2. ja, vi firade vår 40:e bröllopsdag för en månad sedan 😍

      Radera
    3. och firat dotter som fyllde 40 och dotterdotter fyllde tolv samma dag, för ett par veckor sedan

      Radera
  2. ja en vecka i solen låter skönt! grattis till 40årig bröllopsdag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi får väl se om det blir nån resa.

      Radera
  3. Stort, stort GRATTIS till er båda. Nu är det bara att satsa på minst 10 år till:-)
    Kul att du också fortfarande är vig och når till tårna med fingerspetsarna. Men du tränar ju pingis, så där har du en förklaring;-)
    Beundrar alla som går i sandaler - ja kvinnor då. Mäns fötter i sandaler är i nittio procent av fallen absolut motbjudande;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Att kalla mig vig är en grym överdrift, tycker jag rör mig väldigt mycket mindre smidigt (och då har jag aldrig rört mig som nån elitgymnast eller så). Sandaler, framför allt Ecco-sandaler, är fötternas bästa vänner. Man kan gå hur långt som helst i dem. Nästan i alla fall. Men aldrig med strumpor.

      Radera
  4. Stort Grattis säger jag också, imponerande med 40 -årig bröllopsdag! Vilket fint foto på er också!
    Sommar vill vi ha igen, säger jag som just börjat min semester!!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas du får träffa solen när du nu ska ha lite ledigt!

      Radera
  5. LillaSyster8:22 em

    Grattis!
    Skulle också gärna förlänga sommarkänslor med ren resa lite längre fram =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt inte varit utomlands (Norge oräknat) sen före pandemin, Tror det är dags! Och tack för grattis!

      Radera
  6. Stort grattis, vi firade guld 2021 mitt i Coronan. Pingis ger mig vibbar. När jag jobbade så passade vi alltid på att spela lite pingis, varje dag gick en kvart av lunchrasten till pingis. Vi passerade genom vår motionssal på vägen till matsalen. Ofta stannade vi kvar efter jobbet också och spelade. Jag saknar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 50 år - det är ju snudd på otroligt, sent grattis här!
      Du vet väl att det finns pingis för seniorer? Jag spelar med Hammarby. Ska du inte hänga på?

      Radera
  7. Ibland blev lunchrasten lite för lång, det var ju så kul att spela pingis.

    SvaraRadera
  8. Stort grattis på er bröllopsdag!
    Fint att du är så vig och att du kan träna pingis. Det gör gott. Önskade att jag hade kunnat fortsatt.
    Ha en god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Hoppas kunna fortsätta med pingisen ett tag till ... det är uppiggande!

      Radera
  9. Gratulerar i efterskott till bröllopsdagen, bara att kämpa på till femtiostrecket och guldet! Jag tror vi får många fina soliga sommardagar under augusti o kanske även början av september, juli är ofta ostadig...försöker trösta lite.
    Ha en fin ny vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo vi satsar väl på guld! Och hoppas på fler sommardagar.

      Radera
  10. Grattis till de 40 åren och till den fina presenten! <3

    SvaraRadera