fredag, augusti 11, 2023

Vad gör jag?

Elisa Matilda är tillbaka på jobbet och på bloggen också. Här är hennes fem fredagsfrågor och mina svar:

  1. Vad gör du när du känner dig aktiv? Står i köket och förbereder en måltid med gäster. Eller tränar.
  2. Vad gör du när du lär dig något? Läser eller tittar på tv. Alltid lär man sig något!
  3. Vad gör du när du har tråkigt? Sitter i bilkö. Det avskyr jag. Låter därför gärna bilen stå och går eller tar bussen i stället. För att ha mindre tråkigt ringer jag en kompis och pratar en stund.
  4. Vad gör du när du gör något för dig själv? Får pedikyr.
  5. Vad för aktivitet vill du prova på? Vill gå på Junibacken med barnbarnen och åka Astrids sagotåg.
Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. åker mycket buss… eller spårvagn 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Praktiskt. Bil i storstad är mest opraktiskt.

      Radera
  2. Vi är fullständigt överens, bilkö är nog det tråkigaste som finns. Jag tar bussen om inte vädret tillåter cykeln eller Aprilian. På vintern blir det mycket buss för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köande är bortkastad tid, utan minsta tvekan. Lägg därtill att det ofta är svårt att hitta parkering ... buss är bra!

      Radera
  3. Att köa överhuvudtaget är jättetråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vid enstaka tillfällen kan det vara kul att sitta bakom ratten: fint väder, lite trafik, ingen tid att passa ... men det händer otroligt sällan!

      Radera
  4. Junibacken låter härlig, hade varit riktigt kul, inte varit där men ett bra uppslag. Tack - fin fredag på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det blir av någon dag, kanske när hösten kommit.

      Radera
  5. Men visst är bilköer och andra köer också för den delen det tråkigaste som finns. Det är ju ens fritid som ryker. Pendlade med bil i många år mellan Täby och Lidingö respektive Järfälla. Inte upphetsande direkt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Telefonkö är inte roligt det heller, men nu kan man ofta be att bli uppringd i stället. Svårt att överföra det till bilen ...
      Jag har kört bil till jobbet i åratal men det funkade bra för att jag i princip aldrig åkte i rusningstid, hade lite udda arbetstider.

      Radera
  6. Jag förstår att bilåkande i huvudstaden är allt annat än rofyllt, förutom om man kan sitta o meditera i köerna. Kan berätta att efter att jag flyttat ut på vischan i mitten av 90-talet så fick jag alltid hjärtklappning när jag såg första rödljusen när vi besökte Stockholm. Tydligt tecken på att det var rätt att flytta...
    Mina tjejer, barn, barnbarn, o barnbarnsbarn var några dagar i storstaden och besökte de obligatoriska sevärdheterna när man har 2st knappt treåringar. Mulle Mecks lekpark i Ulriksdal var också populär.Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Politikerna vill ha bort bilar ur stan, kanske är de på väg att lyckas???? Men som tur är finns det ju alternativ.
      Hoppas du också får en fin helg - jag har lite barnvakteri inplanerat!

      Radera
  7. Svar: Vet inte direkt om jag känt av en effekt av Usain, men jag inbillar mig att min balans blivit bättre. Det är en rolig grej som inte tar plats och stör. Dessutom måste man inte avsätta en viss tid att göra övningar, utan kan kombinera nöje med nytta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm. Kanske vore värt att testa. Min balans har alltid varit usel, bättre lär den inte bli ...

      Radera
  8. Aha förbereda måltid kan avsluta få en att känna olika saker. Jag tycker ofta att matlagning är tråkigt dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pendlar mellan att hata matlagning och att tycka att det är både kul och lite utmanande. Vet aldrig vilket som gäller särskilt långt i förväg!

      Radera