fredag, augusti 25, 2023

Gång på gång

Att det är fredag betyder att helgen står för dörren och att Elisa Matilda levererat fem fredagsfrågor. Denna gång på temat repetition.

  1. Vad är något du upprepar varje dag? Ser Rapport 19.30. Yrkesskada.
  2. Vilken bok, film eller serie har du tittat på eller läst flera gånger? Måste vara "Pretty Woman"! Eller "Notting Hill"?
  3. Vad lär du dig aldrig? Namnet på .... åååå ... Renstiernas gata heter den ju!
  4. När lärde du dig senast något utantill? Minns inte men det var nog länge sedan. Man behöver inte minnas längre, bara ta upp mobilen och googla ... Fast lite portkoder och sådant blir man ju tvungen att pränta in.
  5. Vilket var det vanligaste samtalsämnet under den här veckan? Ryssland, ur olika aspekter. I konkurrens med friidrotts-VM.
Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. att jag ser svt:s morgonnyheter uppfattar jag inte som yrkesskada. Jag har också svårt med namn, inte åldersrelaterat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det vore ju konstigt - för du har väl aldrig jobbat på Rapport?

      Radera
  2. Det är mycket som man upprepar varje dag. Förstår dig och rapport 😊
    Jag kan ha svårt med namn men inte siffror.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa namn verkar vara svårare än andra! Den där gatan har jag letat efter namnet på i alla tider!

      Radera
  3. Rapport 19.30 absolut. Pretty woman har jag sett en gång vilket var mer än tillräckligt. Ryssland, ja, men även Trumpens förehavanden. otroligt att hans opinionssiffror stiger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vill ju hänga med, eller hur??? Jag är medveten om att Pretty Woman inte är filmkonstens riktiga ess ...

      Radera
  4. Pretty woman är bra. Rapport ser jag på när jag inte jobbar kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är löjligt i förtjust i Julia Roberts ö h t. Och Rapport är bra ibland ... dock inte alltid ...

      Radera
  5. Jag har helt slutat se nyhetssändningar, såvida det inte hänt något alltomslukande. Lyssnar på Ekot ett par gånger per dag och läser nät-tidningar. Jag glömde förut bort min kod och det blev ett trassel som tog veckor att lösa och under tiden fick jag inte ut slantar, nu har jag gömt koden på olika vis och hoppas det fungerar. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många bra sätt att ta in nyheterna, tv är bara ett.
      När det gäller koder blir det ju nästan löjligt många att hålla reda på!

      Radera
  6. Rapport 19.30, ja. Julia Roberts, ja. Koder, Näää!

    SvaraRadera
  7. Idag har vi inte mycket gemensamt. Undantag Renstiernas gata, den har jag också oerhört svår för;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite märkligt, jag har bott väldigt nära ... och tvekar ändå alltid om namnet!

      Radera
  8. Pretty Woman gillar jag också. Hector Elizondo sticker också ut bland skådespelarna. Honom gillar jag, han är även lysande i en annan rom-com film, Frankie and Johnny. Rom-com filmerna börjar bli intressantare än actionfilmerna numera?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Action har aldrig varit min grej. Rom-com är behaglig avkoppling, speciellt med bra skådisar. Portieren i PW är synnerligen älskansvärd!

      Radera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Skäms nästan över att jag höll på att missa att det var friidrotts VM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite svårt att missa tänker jag ... nu ser vi fram emot stavhoppet i kväll lördag!

      Radera
  11. Eftersom min gubbe älskar att både höra och titta på nyheter så är jag enormt trött på dom! Fast kl sex ser jag dom gärna på ettan där dom är föredömligt korta...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera