fredag, september 21, 2007

Ensam

Råkade gå in på en toalett jag uppenbarligen aldrig nyttjat tidigare. Ser till min milda förvåning att en gammal hederlig krok har satts upp som stängningsanordning. Men - ?!?!
Det finns ingenstans att kroka i kroken!

Hur gick det där till?
Fick hantverkaren telefon från mamma och stack iväg? Blev han själv kissnödig och gick på en annan toa för att sedan glömma alltihop? Slog han sig på tummen med något verktyg? Fick han dåndimpen och fördes bort i ilfart sedan räddningstjänsten larmats?

Jag har naturligtvis inte en aning.
Men står där och stirrar på haken som inte har en ögla att haka i.
Bilden av ensamhet.
Hane utan hona, ingen att leka med, mobbningsoffer, utstött, bara halv. Som en olycklig liten människa.
Bilden av ensamhet.
Blir helt enkelt tvungen att uppsöka en annan mugg innan depressionen slår klorna i mig på allvar.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Från en klimakteriehäxa till en annan...
    Har suttit o läst din blogg hela morgonen o haft så roligt! Du skriver bra och jag känner igen mig i mycket, både äppelfunderingar, kokböcker o synpunkter på Pascalidous ohyfsade väninna.
    Tack för en härlig morgonstund, jag kommer att fortsätta att läsa dig!

    SvaraRadera
  2. Anonym9:37 fm

    hm... verkligen ensam hake det där.

    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Anonym1:53 em

    Till Malin:
    Du har hittat en guldgruva.Grattis!

    SvaraRadera
  4. Hej Malin, uppenbarligen ny besökare - välkommen och tack! det är såna där kommentarer som din (och Kulsprutans) som får en att fortsätta blogga fast man kanske borde ägna sin tid åt något vettigare...

    SvaraRadera
  5. Det verkar som om det inte är så nyttigt för dig att gå på främmande toor - eller vad det heter i plural... stor risk för depression.

    SvaraRadera
  6. Det här är min teori: Dörren är utbytt. Kroken har hängt där ett tag (se spår i fodret) och haft en ögla i den gamla dörren.

    Tur att du tog bild.
    :) Kram från Detetektiven

    SvaraRadera