tisdag, september 04, 2007

På höga klackar

Nog har vi väl alla undrat ibland hur folk som köper skor med skyhöga klackar klarar av att ta sig fram med sådana saker på fötterna.

Det kan stå Manolo Blahnik i dem. Då kostar de minst 5000 kronor, men att titta är ju gratis, även i den dyraste affären. Står det Bruno Magli - en italiensk veteran - kan man eventuellt komma undan med 3000. Sedan finns det en drös med andra namn: Jimmy Choo är ett av de hetare. I London hittar man en rad butiker som heter Russell & Bromley - fantastiska fotbeklädnader, fantastiska prislappar.
Och höga klackar, stiletter, platåer eller kilklackar, allt efter trendsvängningarna.

En vanlig människa kan på sin höjd (hoppsan) ha de där skorna att sitta i (om nu plånboken råkar tillåta ett köp).
Men det finns ju proffs, till exempel alla de tjusiga stjärnmodeller som glider fram på catwalken när det är dags för stora modevisningar.

Nu visar det sig ändå, att till och med sådana kan råka ut för problem.
Du kan väl nynna på den gamla Nancy Sinatra-hiten medan du tittar?
"These boots are made for walking" menar jag då, fast byt "boots" mot "shoes".

Här är länken:
http://youtube.com/watch?v=n-cxitNqSnU
Väl bekomme!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym4:53 em

    Tack häxan för ett härligt skratt!!
    Overboard

    SvaraRadera
  2. Anonym8:01 em

    ....jag pinnar på i livet i mina ADIDAS....röda!

    SvaraRadera
  3. Säkrare på adidas, definitivt - men inte lika kul...

    SvaraRadera
  4. Anonym12:52 em

    Jamen, Häxan, du som alltid skrivit att du bara ÄLSKAR röda dojor..........

    SvaraRadera
  5. Ja det gör jag, absolut och fortfarande! Inget gör en människa på bättre humör än ett par röda skor, med eller utan klack, och kanske gärna en liten matchande väska därtill????

    SvaraRadera
  6. Anonym12:59 fm

    ...i sanningens namn måste jag erkänna att mitt skatt är färgat av både skadeglädje o avundsjuka...
    Overboard

    SvaraRadera