onsdag, februari 27, 2008

Nittio?

Hoppade in i en taxi i morse, det hade blivit lite ont om tid.
Just när vi ska åka säger taxichauffören:
-Ska han med?
Va? Vem?
Jovisst, en granne kommer skuttande och viftar. Öppnar bildörren och undrar om han kan få åka.
Han ska till gymmet. Tränar varje måndag, onsdag och fredag.
Klart att han kan få lift en bit.
Vi far.
Och min granne, som är en allmänt pratsugen herre, börjar uppdatera mig på senaste nytt. Han har haft en härlig helg, till exempel.
-På söndan var det 90-årsmiddag, jättemysigt, god mat och trevliga gäster. Och på måndan var det 90-årsdag.
-Jaha, så trevligt, vem var det som fyllde?
-Det var jag, ju.
-Du? NITTIO?
-Jajamensan!
-Det kan ju ingen människa tro!
-Nä, inte jag heller.
Ja må han leva många lyckliga år!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Anonym7:13 em

    Vad härligt att man kan vara så pigg och alert som nittioåring! Det är något att önska sig och hoppas på.

    SvaraRadera
  2. Och i tv som de låter oss tro att det är dags för rollator efter 60...
    Jag känner en 80-åring som går på gym + simmar + dansar varje vecka.

    SvaraRadera
  3. Ja det är tur att det finns såna goda exempel för oss ungdomar, inte sant?!

    SvaraRadera