fredag, november 15, 2013

ÖMSINT i Veckans fönster


Nog hänger den lite snett, fönsterluckan, men det utskurna hjärtat i trävirket antyder att här bor det folk som hyser varma känslor och gärna visar det.
Vill ni ha mer bevis? Ja men kolla in nallen på fönsterbrädan! Han håller utkik och sitter nog bara och väntar på att någon ska komma hem, någon som vill överösa honom med ömma, gosiga kramar!

Veckans fönster är fotobloggstafetten som rullar på, helg efter helg, och klickar ni här kan ni se både nya och gamla bidrag från massor av trogna fönsterfotografer, en del rena proffs, andra (som jag) glada amatörer som gillar att leka med kameran.
Och temat denna vecka är ÖMSINT.

Copyright Klimakteriehäxan

17 kommentarer:

  1. Anonym10:55 em

    Ja men så fint, både hjärta och nalle, kan inte bli mer ömsint :0)

    SvaraRadera
  2. Gammalt och slitet men ack så ömsint med hjärtat på fönstret! Fönstret är välbevakat, förutom nallen som har det under uppsikt är det larmat!

    SvaraRadera
  3. Ömsint bevarad kan man säga om den fönsterluckan som får ha sin patina i fred från klåfingrig renoveringsiver.

    SvaraRadera
  4. Söt liten nalle i det fina fönstret! Och så fint med hjärtluckan! :O)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Fin tolkning på detta svåra tema som jag gick bet på. Visst ser det hela riktigt ömsint ut.

    SvaraRadera
  6. Ser ut som en liten apa! Fönstret är helt helt i min smak!!!
    Synd med den lilla larmetiketten...men det finns tyvärr människor som inte kan hålla fingrarna i styr!

    SvaraRadera
  7. Såå fint gammalt fönster... det fina hjärtat och den lilla nallen - helt i min smak :)

    SvaraRadera
  8. Håller med om att LARM-skylten tar ner ömhetsfaktorn ... :-D
    Men tittar man noga tror jag det där hjärtat är utskuret för hand - ömhetsfaktor upp igen!

    SvaraRadera
  9. Vilket litet gulligt fönster med hjärtlig lucka till. Mjukisdjuret - antingen det är en apa eller nalle - väcker ömma minnen av när mina söner var små. Än har jag kvar alla deras djur nerpackade i lådor. Fast ett av dem ligger faktiskt på yngste sonens säng och väntar på att han ska besöka mig igen.

    SvaraRadera
  10. Ömsint och fint i all sin enkelhet. Synd att nte ömsintheten i världen räcker till utan att vi måste skydda oss med larm också!

    SvaraRadera
  11. En sådan fin tolkning av Ömsint!
    Kul att hitta en annan journalists blogg också! Ska sätta bokmärke på den här sidan så jag hittar tillbaka hit!

    SvaraRadera
  12. Mmmm så gulligt och vackert dessutom med den lite väderbitna fönsterluckan.

    SvaraRadera
  13. Så charmigt det ser ut, verkligen ömsint inbjudande!

    SvaraRadera
  14. Ett järta är verkligen symbol för ömsinthet :)

    SvaraRadera
  15. Visst anar man en del ömsinthet av tecknen i fönstret att döma. Fint bild.

    SvaraRadera
  16. Ett så underbart ömsint fönster! Visst tittar nalle efter någon som ska skänka kramar i massor.

    SvaraRadera