torsdag, september 17, 2009

... och apropå dukning ...

...så vill jag inte undanhålla er det här bordet längre. Här finns förvisso flera saker som jag gillar: färsk frukt i en trevlig skål, levande ljus på en vacker träyta.
Men kolla duken!!!
Det är en död säl, varken mer eller mindre.

Bordet stod dukat i frukostmatsalen på ett hotell i Longyearbyn på Svalbard. Där har man en klart osentimental inställning till sälar, hur söta de än må vara. Deras skinn är nyttiga till både det ena och det andra. Som till exempel en i mitt tycke synnerligen originell bordduk.

Fast jag valde att sätta mig och äta vid ett annat bord. För den goda smakens skull.

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Jag är nog störd jag med på ett eller annat vis för jag tyckte det såg ut som ett misslyckat mjukt tunnbröd.....:-)

    Lite makabert att använda säl till bordsduken. I alla fall i mitt tycke. Jag förstår att du satte dig vid ett annat bord.

    SvaraRadera
  2. Jag som hoppades att det var ett musgnagt tunnbröd.

    SvaraRadera