torsdag, augusti 26, 2010

Färdigdoppat?

Plötsligt inser jag att jag förmodligen har tagit sommarens sista dopp. Det skedde i söndags, det var ljuvligt, uppfriskande utan att vara kallt, rena piggelininjektionen.

Nu är läget ett annat: regn, kyligt, grått och till råga på allt lite ont i halsen. Fyra faktorer som talar för höst och emot ännu ett nedstigande i det våta elementet, trots att det fortfarande håller en helt anständig badtemperatur, åtminstone för oss med lite underhudsfett - ja, någon glädje ska man väl ha av det!

Återstår då bara att längta efter nästa sommar med nya simturer.
Vilket får mig att minnas hur en äldre dam i Barndomslandet, irriterad över någon yngre kvinna som inte alls hade lust att bada, upplyste densamma:
-Det är faktiskt rena skönhetsmedlet att bada i den här sjön!
Varpå den mindre badsugna snabbt replikerade:
-Jaså verkligen, och jag som trodde att du faktiskt brukat hoppa i här!

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. jag är en badkruka, men går ute fortfarande i tunn tröja

    SvaraRadera
  2. haha!! Kul historia :)
    Jag ser fram meot havsbad i september....i Grekland!

    SvaraRadera
  3. Visst gick det fort, förra veckan hade vi badlekar i Ulvsundasjön, idag regnkläder och tjock tröja. Men man kan även se fram mot första snön och all bräd/skidåkning som ska ske i vinter:)

    SvaraRadera