söndag, augusti 01, 2010

Fyra frågor om det jag läser just nu

Sent omsider upptäcker jag att Pumita undrat om jag vill vara med i en liten bokenkät. Klart jag vill! Och en hel del andra ”utmanade” har också hängt på.
Fyra frågor, fyra svar, sedan är det klart!

1. Vad heter boken du läser just nu?
”Men inte om det gäller din dotter”, reafynd i hörbokshyllan.

2. Hur långt har du kommit?
Spår 40 i mp3-versionen. Tomas Bolme läser för mig (om och när solen skiner).

3. Beskriv boken med tre ord!
Bättre än befarat.

4. På en skala 1-5, hur bra är den hittills?
Det blir en trea med spets. Och det är väldigt högt för mig som aldrig orkat med Carl Hamilton. Men faktum är att efter att ha totalruttnat på en rad svenska ”deckare” står Jan Guillous språk ut. Han kan, till skillnad från många andra högproduktiva författare, faktiskt skriva.

Om du också hänger på – lämna en rad i kommentarsrutan så att man kan kolla, boktips är alltid roligt! (Jag är förstås väldigt medveten om att mitt den här gången är allt annat än originellt …)

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. Anonym4:58 em

    Det där trodde jag var en riktig skitbok. Har heller aldrig stått ut med Hamilton.
    The Reader

    SvaraRadera
  2. Kul att du hängde på! Jag har varit lite dålig på att göra reklam för utmaningen men har fått många svar iaf som tur är. Och utmaningen sprids vidare vilket är roligt förstås!

    Kanske inte en bok jag skulle välja även om jag håller med dig om att Guillou kan skriva... iaf när det gäller kolumner osv. Jag har faktiskt aldrig läst hans böcker (har prioriterat andra). Men det är just det som är grejen med den här utmaningen att man förhoppnigsvis får upp ögonen för andra böcker än såna som man vanligtvis läser.

    SvaraRadera