onsdag, september 19, 2012

Citat - om idioti i modebranschen

"Modehuset Jil Sander har återigen bevisat att 
det går att sälja precis vad som helst till vansinniga priser, bara det står rätt logga på produkten. 
Förra våren lyckades märket göra en orange plastpåse till årets mest eftertraktade och hajpade väska. Och nu till hösten följer de upp succén med  en papperspåse för 2000 kronor. Sugen? Sorry, den har redan sålt slut."


-Notis i veckans nummer av Sofis mode, en bilaga till Aftonbladet. Och nog för att väskor kan ha en särskilt plats i våra hjärtan, men detta är faktiskt inte ett utan flera snäpp över gränsen. Hur är folk funtade? Om man råkar ha 2000 kr över finns det väl roligare saker att satsa på? 
Väskan,  ja påsen alltså, är gjord i brunt papper med vaxpappersfoder och vädringshål på sidan, om man vill ha sin matlåda däri. Nog kan det väl bli nödvändigt med matlåda rätt länge för den som köpt den här ... Det enda man kan hoppas, det är att påsen åtminstone hamnar i återvinningen när den gått sönder. För det lär den göra relativt snart.
Bilden hämtad/snodd/lånad från LA Times.

6 kommentarer:

  1. jag har inget emot papperspåsar, men de ska vara gratis, skulle skämmas ihjäl om någon såg mej att gå med 2000 kronors-papperspåse - ifall inte pengarna går till typ Rädda Barnen...

    SvaraRadera
  2. P.S.
    Stadsmissionen har sålt vanliga papperskassar för 20 kr

    SvaraRadera
  3. Ska man säga som bröderna Grimm eller Olrog?

    (Kejsarens nya kläder eller allting går att sälja med mördande reklam: Kom och köp konserverad gröt!)

    SvaraRadera
  4. konserverad gröt = RisiFrutti

    Ganska gott och praktiskt!

    SvaraRadera
  5. Hannele - håller med, men vad beträffar gröten köper jag hellre den färdiga i plastslang. Riktigt bra! Fast inte ofta.
    Cecilia - båda passar bra. Men egentligen tycker jag att detta är en sorglig historia.

    SvaraRadera
  6. ja, konserverad gröt är inge nyhet längre :)

    SvaraRadera