tisdag, april 23, 2019

När det går i rosa

För att hänga på Veckans topplista hos Johanna i deckarhörnan skulle man denna gång hitta rosa bokomslag.

Där tycks jag gå bet. Det enda som dyker upp i hyllan är min egen bok, "Dela lika". Även om den drar lite åt det lila hållet. Hur som helst är det kul att den lever vidare. Används just nu som uppskattad högläsning i en fjärdeklass, fick jag veta så sent som igår.

Jan-Philipp Sendkers "Ensamhetens språk" (The language of solitude) lär vara rosa, men den hittar jag inte trots att jag vet att jag köpt den.

Riktigt rosa lär det i alla fall vara i Kungsträdgården nu. På torsdag ska jag ta mig dit, för en stunds sublim njutning, helt i körsbärsblomsrosa!

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. roligt att du kom på Dela lika, riktigt snyggt omslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Credit till Helene Åberg (som gjort omslagen till alla min tre böcker).

      Radera
  2. Jag hittade faktiskt fler än vad jag hade trott skulle finnas bland mina lästa böcker. Fint omslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosa verkar hur som helst inte vara nån riktigt populär bokfärg. Eller är det bara jag som är blind?

      Radera
  3. jag hade flera rosa böcker än jag trodde. kul att din bok används i skolklasser.

    SvaraRadera
  4. Nu när jag läste ditt inlägg kollade jag i våra bokhyllor. Inget rosa där alls. Ooooops, med andra ord har jag inte läst din bok;-)

    Japp, har sett flera rosa inlägg från Kungsträdgården. Ett av våra två körsbärsträd på innergården blommar också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen av mina fyra (hittills, det blir kanske aldrig fler) böcker är i närheten av deckargenren, så jag får väl hacka i mig att jag aldrig hamnar i din bokhylla ...

      Radera
  5. Det var lite klurigt att hitta :)

    SvaraRadera
  6. Körsbärsblom är nog det enda rosa som jag gillar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar fler rosa saker men inte mycket slår de där blommorna, "hälsade på" dem idag och tänker gå dit i morgon igen!

      Radera