tisdag, januari 23, 2007

Reklam - på riktigt?

Jag är så ofantligt, otroligt, obehärskat förvånad.
Läkarförbundet protesterar mot att en läkare gör reklam för ett läkemedel.
Men jag är inte förvånad över protesten.
Min häpnad bottnar i det faktum att människan som vill övertyga mig om att välja ”rätt” huvudvärkstablett faktiskt ÄR läkare.
Det har jag aldrig för ett endaste ögonblick trott.
Betyder nu detta att kvinnan som sagt sig vara såväl tandläkare som mamma (och marknadsfört tandkräm) faktiskt är utexaminerad från tandläkarhögskolan? Att folk som får rent som efter en vit tornado verkligen vet hur man städar? Att folk med italiensk brytning alltid är bäst på köttfärssås? Fan tro´t.
För så luttrad är jag att jag aldrig trott att det handlat om annat än extraknäckande skådisar.
Nu fattas det bara att det visar sig att den s k Ipren-mannen KAN spela gitarr.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Anonym10:50 fm

    Mycket intressanta frågor... man kan verkligen undra. :)

    SvaraRadera
  2. Anonym6:54 em

    Du slår huvudet på spiken...och jag blir klart oroad över Iprenmannens gitarrkunskaper.

    SvaraRadera
  3. Extraknäckande läkare eller extraknäckande idrottare, vad är skillnaden?

    SvaraRadera
  4. Mja en liten skillnad är det väl ändå? Om doktorn väljer behandling för att själv tjäna en hacka på den... medan jag menar att den som tror sig bli världselit för att de äter något som en idrottsstjärna äter, den får skylla sig själv! Eller missförstår jag dej?

    SvaraRadera