söndag, december 09, 2007

Första amaryllisen - andra advent - och Anna

Perfekt tajming, kan man kalla det. Just i dag slog den första knoppen ut på min polkagris-amaryllis - ja den heter visst Sydney, men det känns inte alls lika naturligt.
Julstressen?
Jo den kommer lite smygande.
Fast jag har bestämt mig för att hålla den på avstånd. Exempelvis genom att ersätta paket med presentkort när idéerna uteblir. Inte riktigt lika kul att ge, men ofta minst lika uppskattat, det vet jag.
Men eftersom solen skiner kanske det är läge för en liten julmarknadskoll? Innan årets första glöggkalas öppnar.
Det första glaset glögg är alltid det godaste.
För övrigt har Anna namnsdag i dag. Det kan ju vara värt ett telefonsamtal eller ett litet sms. För säg mig den som inte känner en Anna! Nästan 313 000 finns det. I alla olika åldrar, dessutom. Anna betyder "den benådade" och är ett av våra allra vanligaste kvinnonamn.

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. Anonym1:32 em

    oj, ska ringa dottern, tjusig amaryllis, mina polkagrisar har inte blommat ännu, trevlig andra advent.

    SvaraRadera
  2. Anonym3:21 em

    Tack för påminnelsen....

    SvaraRadera