onsdag, mars 27, 2013

Citat - att adoptera?

”Dä ä bätter å dra hûvv i vägga än å aldri använn´et”

-Riksdagsmannen Lars Mejern Larsson (S) kommer från norra Värmland och talar sitt hemlands vilda tungomål också i plenisalens talarstol. Kaxigt! (Behöver du översättning? "Det är bättre att köra huvudet i väggen än att aldrig använda det!") Ett motto man faktiskt kan överväga att adoptera. Även om jag personligen har svårt att överge det jag redan lånat, av salig Povel Ramel: "Det bor en solkatt i varje skärva".

5 kommentarer:

  1. Anonym11:04 fm

    Ditt motto är fint!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Man kan väl ha mer än en adoption! :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag håller nog fast vid mitt Povel-låm - fast nån gång skulle man ju kunna variera sig ...

    SvaraRadera
  4. jo, på finska har vi mycket gammal visdom

    SvaraRadera
  5. Båda var mycket fina! Men. Av affektion röstar jag på Povels iallafall :)

    SvaraRadera