tisdag, mars 12, 2013

Tisdagstema AVSTÅND

På väg in.
Vissa dagar en sorts Golgata-vandring.
Andra morgnar snabba steg mot ganska spännande uppgifter.
Konstigt ändå att våra arbetsplatser ofta är konstruerade så att man ska gå och gå och gå.

Men till skillnad mot klockan i den urgamla (!) gåtan kommer man ändå fram till dörren. I alla fall oftast.
Och sedan är det samma avstånd när det är dags att gå hem igen.
Kan långa tråkiga korridorer inte göras lite roligare om än inte kortare?
Nog kan man väl undra. Fast några krukväxter och en röd vägg är positiva tecken. Om du tittar noga ser du en människa där borta i änden. SÅ lång är den, korridoren!
 
Veckans tisdagstema är AVSTÅND. Klicka på länken så kanske du kommer riktigt långt!

Copyright Klimakteriehäxan

15 kommentarer:

  1. Anonym3:59 em

    En sparkcykel eller varför inte rollerblades? Min mamma har en jädra massa korridorer på sitt jobb, hon satte på sig en stegräknare för att se hur mycket hon gick fram och tillbaka på en dag, det blev ganska många steg :0)

    SvaraRadera
  2. Tycker din korridor ser riktigt trevlig ut. Ljusa färger och många växter. Den där Golgata-känslan kan nog infinna sig ändå då den ibland finns djupt inom oss. Då ser vi inte den vackra skogen för alla träd ;-) Önskar dig en glad och positiv fortsatt tisdag.

    SvaraRadera
  3. Påminner mycket om min jobbkorridor

    SvaraRadera
  4. Ja, varför måste det vara så långa tråkiga korridorer på så många arbetsplatser?

    SvaraRadera
  5. Oj "din" korridor ser ut att vara lååååååååång! Golgatavandring kan det kännas ibland fastän man(jag) inte har någon korridor ;-)

    SvaraRadera
  6. Vejen kan være lang at gå men det er også sundt at røre sig ;-)Måske det er godt at vi bliver tvunget til at gå lidt længere end vi har lyst til :-)

    SvaraRadera
  7. Stort tack för titt-in hos mig:-)
    Å du - din korridor är identiskt med min på mitt jobb - ja om man byter rött mot grönt då, men jag föredrar rött;-)

    SvaraRadera
  8. Ja, den korridoren var verkligen lång och passar perfekt till temat.

    SvaraRadera
  9. Kul att de har piggat upp den långa korridoren med färg! Måste säga att jag föredrar egna rum längs korridoren jämfört med kontorslandskap.

    SvaraRadera
  10. Det ser ut som en rätt stor arbetsplats. Själv sitter jag ju hemma och jobbar och har ingen annan än mig själv att skylla på om jag inte trivs med miljön. Rött lär ju vara bra för aktivitet och kreativitet så det passar bra, och piggar upp den långa korridoren.

    SvaraRadera
  11. Jo nog mår vi väl alla bra av att ta några steg emellanåt - men ingen ska påstå att det är det som ligger bakom våra låååånga korridorer! Promenader tar man helst i helt annan miljö!

    SvaraRadera
  12. Lång korridor, lite förmildrande att det finns krukväxter och lite färg. Visst fortsätter korridoren vid dörren långt borta?

    SvaraRadera
  13. Krukväxterna livar ju upp lite, korridoren är ju bara en tråkig transportsträcka. Men som du säger är den trevligare om man har spännande uppgifter att se fram emot;-)

    SvaraRadera
  14. Krukväxter förbjuder dom på en del arbetsplatser...

    SvaraRadera
  15. Ibland behöver en korridor inte vara särskilt lång för att det ska kännas som en Golgata-vandring... Men din korrider ser verkligen låååång ut!

    SvaraRadera