fredag, mars 08, 2013

NAKET i Veckans fönster

Med risk för att dra till mig ännu fler galna spam-kommentarer hänger jag på Veckans fönster även denna vecka. Men när signalordet är NAKET är det verkligen som att be om objudna gäster på bloggen ...

Den anslående kvinnotorson på mitt foto fanns i ett fönster till ett konstgalleri nära Place des Vosges i Paris när jag hade lyckan att ströva omkring i den franska huvudstaden senast (tyvärr alldeles för länge sen).

Fast vem som nu skulle vilja investera i den här skulpturen, det har jag inga som helst teorier om. Ska jag titta på nakna tjejer lutar jag nog mer åt Venus Milo-hållet! Även om den här, så här på Internationella Kvinnodagen, kan ha sitt värde åtminstone vad beträffar realism och respekt för damer vars bröst inte längre ivrigt och uppnosigt strävar uppåt. Klimakteriehäxor, typ.

Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. Jag trodde att de var knäna?! :)

    SvaraRadera
  2. P.S.
    jag koncentrerar mej på SKOR denna dag...

    SvaraRadera
  3. Onekligen annorlunda...men verkligen naket.Knappast något attraktivt investeringsobjekt iaf.

    SvaraRadera
  4. Hmm, njae, ingen konst jag skulle vilja ha hemma, även om jag tycker att de frodiga kvinnofigurerna är vackra i konsten. Det finns ju flera betydligt finare att titta på.

    SvaraRadera
  5. Tycker mig känna igen bysten... men inte behöver jag någon byst för att titta på såna. Spegel går hur bra som helst.

    SvaraRadera
  6. ha ha det har jag inte tänkt på att ordet naket kanske kan innebära några besök som inte vill titta på fönster ;-)))
    gav själva temat en annan vinkling....undrar hos vilken "fönsterbloggare" den besökaren blir mest nöjd ;-))
    tror mera hos dig än hos mig!
    Humoristiskt tolkning hos dig!!

    SvaraRadera
  7. Anonym10:51 em

    Men så många negativa kommentarer, så här ser ju en stor procent av den kvinnliga befolkningen ut under tröjan, i alla fall efter ett par ungar och ett passerat 50-års streck. Vackert på sitt sätt.

    SvaraRadera
  8. Jag är nog inte bland spekulanterna på verket, men visst gör det sig bra till fönstertemat en sådan här dag.

    SvaraRadera
  9. Annorlunda men jag tyckte den var rätt skoj. Vem vill titta bara på perfekta kroppar hela tiden?

    SvaraRadera
  10. Nja... jag behåller nog pengarna där och letar vidare efter något annat att investera i.

    SvaraRadera
  11. Trevligt att det är inte bara det perfekta som lockar!

    SvaraRadera
  12. Ja som ni förstår hajade jag till när jag kom till det där fönstret - kan inte låta bli att undra vad ödlan har där att göra - och vad det är som väller ut under brösten ... ? Sedan hade jag blivit gladare om det som sitter på huvudets plats inte sett så urblåst ut. Men konsten och konstnären är ju fri och tolkningen tillhör betraktaren.

    SvaraRadera
  13. Anonym12:56 em

    Underfundigt! Vilket fantastiskt fotogalleri du har att välja från.
    Jag vet inte varför jag tänkte på Donatella Versace när jag såg ditt foto. Kanske både formen och färgerna.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  14. Kulsprutan - känner på mig att Donatella V inte skulle gilla den kommentaren fullt ut :-D

    SvaraRadera
  15. Du nämner en sak som jag inte tänkt på alls! Nog kan vissa ord locka, på lite fel sätt. :-)
    Klart udda kvinnotorso i ditt gallerifönster!
    Valde naket som avskalat och fann klart annorlunda tolkning. ;-)

    SvaraRadera
  16. En kvinnotorso som ser ut som många kvinnor gör passar fint på Internationella kvinnodagen och annars också. Konst är konst och smaken är delad ;)

    SvaraRadera
  17. Smart tolkning av temat.
    Ha det bra!
    Kram Kakan

    SvaraRadera
  18. Uppskattar naturligheten i konstverket men inte skulle jag vilja ha den hemma inte. Bara fägerna skrämmer iväg en.

    SvaraRadera
  19. Bra tolkning av temat. En perfekt bild att ha i arkivet till veckans tema, men en annorlunda skulptur!

    SvaraRadera