torsdag, mars 28, 2013

En tupp till påsk - pippi nummer 54

Så slog den till igen, blixtförälskelsen som inom loppet av en sekund gått över i äkta och varaktig kärlek.
Hade just knallat runt i Sigtuna, ”Sveriges första stad”, med långväga besökare när vi plötsligt stod öga mot öga. Och visst kan kärlek köpas för pengar! Han blev nämligen min för 140 kronor.

Lite var det förstås som att slå två flugor i en smäll: påsktider och en människa som glatt och villigt bekänner att hon har pippi på fåglar, om än alldeles oavsiktligt.

Nu blev den svarta tuppen, i tovad ull och tänkt att tjänstgöra som flaskskydd/vinkylare/värmebevarare nummer 54 i min redovisade samling  ja det finns nog fortfarande en eller annan pippi som hittills lyckats hålla sig undan i sin vrå ...

Men med hjälp av denna i mitt tycke synnerligen förtjusande hantverksprodukt kan jag passa på att önska dig som tittar in här en riktigt glad påsk!

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Anonym9:37 fm

    Han kan nog skrämmas också ;o)

    Glad påsk själv!
    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Läcker! Den håller väl äggen varma... Min före detta svärmor (??) i Nacka samlade på tuppar... jag tänkte säga nåt dumt att nu har hon tuppat av

    SvaraRadera
  3. Anonym2:47 em

    Tuppen var fin!

    -Anne-

    SvaraRadera
  4. Anonym3:43 em

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Den var fin :)
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Stilig tupp! Bra fyndat av dig! Ha e skön fortsättning på påskhelgen!

    Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Den där hade jag nog fallit för också! Och sjungit: Svarta tupp, när du hörs gala - är det mörkt, natten är inne...
    (Minns du den?)

    SvaraRadera
  8. Instant love borde man råka ut för lite oftare ... och ja, Bloggblad, jag nynnade också lite på den låten!

    SvaraRadera