fredag, mars 15, 2013

SKOJIGT i Veckans fönster

Veckans fönster ska vara skojigt. Fönster är väl sällan särskilt kul. Men det är klart, folk har ju idéer om både design och heminredning och kreativiteten flödar ibland där man minst anar det.
Läste nyss i någon tidning om en person som började samla på pennor, sådana som företag ständigt delar ut som reklam (och som många av oss ideligen snor med oss utan att tänka på det eller ens veta om att de tar vägen ner i ficka eller handväska ...).

Vad gjorde han då med alla sina pennor, som han rimligen inte alls hann med att använda? Jo han hängde upp dem på ett snöre som en gardinkappa i ett fönster.
Rätt fyndigt, det måste man medge, eller hur?
Då blev jag påmind om min idérika kompis som faktiskt gjort samma sak, fast inte med pennor utan med blixtlås.

Se där! Faktiskt ett skojgt fönster! Och en idé enkel att ta efter för den djärva inredaren – ja det gäller ju även varianten med pennorna, förstås.
Fler skojiga fönster tar du vägen till via Susanne som är chef för fotobloggkedjan Veckans fönster. Mycket nöje, alla glada fönstertittare!

Copyright Klimakteriehäxan

PS Tyvärr har kommentarspalten på Veckans fönster packat ihop men några bloggar att klicka dig fram till hittar du i alla fall där!

15 kommentarer:

  1. Skojigt, skulle kunna tänka mej...

    SvaraRadera
  2. Anonym10:48 em

    Det är ju bara fantasin som kan sätta stopp för annorlunda lösningar på det mesta. Kul att se och höra om några som vågar!

    SvaraRadera
  3. Kul idé! Alla sätt är bra utom de dåliga sa min lärare ofta! Men jag undrar om man fick tänka kreativt.

    Jag har inte lyckats komma in hos Susanne på egen hand utan fick hjälp av Della som klarade konststycket! Inte alls kul när det strular. Vi får hoppas att det löser sig!

    SvaraRadera
  4. Tycker mig känna igen de här blixtlåsen i fönstret, för visst har du visat dem tidigare? Nåja, jag kan ha fel. En skojig idé i alla fall.

    Ledsen för allt strul med kommentarerna hos mig. Vet faktiskt inte riktigt vad som gått fel, mer än att jag misstänker att det var en extra anhopning av såväl fönsterfotografer som spammare som försökte skriva samtidigt. Skulle det strula igen, skriv gärna ett mail så lägger jag upp länk. Min mailadress finns på sidan om Veckans fönster hos mig.

    SvaraRadera
  5. Det var en annorlunda gardin! Synd att du inte har en bild på den med pennorna också!

    SvaraRadera
  6. Kanske inte så snyggt men det är allt lite skojigt!

    SvaraRadera
  7. Skojig lösning på gardinproblem...och fönstertema!

    SvaraRadera
  8. Ja jag tyckte idén var jättekul - och bättre än pennorns, dör det måste bli en himla tung gardin till slut! (den har jag inte sett med egna ögon, bara på bild i tidning). Susanne, om jag har använt bilden förut så har jag glömt det!!!
    Hoppas länkningen fungerar nästa helg! Tllls dess: ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Haha! Alla sätt är bra utom de tråkiga. Den här gardinvarianten är allt annat än tråkig, den är jätteskojig liksom tanken på en penngardin.
    Och som grädden på moset gör mig sommaren utanför fönstret ännu gladare.

    SvaraRadera
  10. Kretivt sätt att använda blixtlåsen på! Sedan kan man ju alltid diskutera graden av tjusighet....

    SvaraRadera
  11. På det fönsterdekorationstemat lär det finnas utrymme för många skojiga varianter.

    SvaraRadera
  12. VAD?! Är det dragkedjor? Hehe, det var annorlunda. 10 poäng för fantasifullheten men om det är snyggt... nja, kanske inte. :)

    SvaraRadera
  13. Skojigt med dragkedjor/blixtlås som gardinkappa, klart udda.
    Fantasifullt grepp! :-)
    Kring mitt fönster är det skojigt, fast du har verkligen ett vitsigt fönster. Ett smart val Aina.
    Inte helt lätt få in kommentarer hos Susanne, men visst går det. ;-)

    SvaraRadera
  14. Tänk att med lite fantasi så kan man skoja till ett fönster så här!! Verkligen annorlunda och skojigt!

    SvaraRadera
  15. Annorlunda skojiga fönsterdekorationer ... och som du säger så är det lätt att ta efter men något annat också. Fast jag kör med gamla tråkiga gardiner för det mesta.

    SvaraRadera