söndag, september 25, 2005

Stäng genast av datorn!

Jag menar det.
Stäng av datorn och gå ut!
Jag kom just in från en timslång promenad (nybörjare i stavgång, ifall ni vill veta).
Och det är bara alldeles nödvändigt att njuta av en sådan dag som denna.

Himlen är blå, vattnet är nästan spegelblankt, grönskan är massiv med inslag av höstrött, gult och orange.
Man behöver inte ta på sig en massa kläder.
De enda det är synd om är småbarnen, vars mammor ängsligt tittat i almanackan och satt på de små liven ulltröja, jacka och mössa med öronlappar.

Med riktig tur finns det en ledig stol på en uteservering – perfekt för en fika eller kanske en sen lunch/tidig middag.
Bättre än så här kan det inte bli.
Och om jag förstod väderkartan rätt så är det inte bara vi i Stockholm som har denna fantastiska septemberdag, utan en stor del av landet.
Så gott folk, stäng av.

Jag ska bara bära in datorn från balkongen, där solen gassar och blommorna faktiskt kräver mera vatten.
Och stänga av.
Sen går jag ut igen.
Häng med vetja!
Datorn står ju kvar när solen gått ner, eller hur?

Copyright Klimakteriehäxan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar