tisdag, maj 23, 2006

På porrfilm

-Vi ska gå på porrfilm ikväll, ska du hänga med?
Jag fick frågan liksom i förbifarten, med ett glatt leende. Gänget som skulle gå bestod, visade det sig, uteslutande av grabbar.

Jag sa ja. Lite kan man ju undra varför. Men jag hade aldrig sett en porrfilm. Hade inte bott på hotell där man numera säkert som amen i kyrkan får lite grovsex alldeles gratis när man zappar genom kanalerna. Så biobesöket kunde klämmas in under rubriken ”allmänbildning”. Och så ville jag väl visa killarna. Att jag minsann inte bangade.

I dag finns tydligen ingen som passerar 20-årsstrecket utan att ha vältrat sig i filmade samlagsscener där inga detaljer saknas. Sperman skvätter, närbilderna kunde användas i gynekologutbildningen, medan det inte finns så mycket som en antydan av det där som kallas känsla.
Riktigt så var det inte den här gången. Men åtminstone jag visste inte vad som väntade.

Vi gick en kurs på ett internat, och någon av deltagarna hade upptäckt i lokalpressen, att tätortens enda biograf skulle visa en ”djärv sexrulle”. Det var lite stimmigt och fnissigt i folkvagnsbussen vi lånat för utflykten. Lite skämdes vi nog, allihop, som inte vek kvällen åt något aningen mera kulturellt.

Väl framme var det bara att knalla fram till biljettluckan – ingen kö. Men ändå var det så gott som fullsatt i den redan mörklagda salongen, vi hittade inte lediga platser på direkten.

Av filmen minns jag absolut ingenting, men jag är säker på att om den skulle visas i dag skulle den på sin höjd orsaka gäspningar. Det är långt sexigare med tågsätt som tjutande kör in i tunnlar, långsamt skalade bananer, en pyrande cigarr, en kniv som sänks i mjukt smör eller glassreklam i teve. Eller, som min väninnas 85-åriga mamma brukar säga med eftertryck:
-Det är dumt att titta på porrfilm, när man kan ha sex själv.

Hur som helst, vi skruvade nog lite på oss där i fåtöljerna, men satt förstås kvar tills creditrullen fyllde vita duken. Och så tändes ljuset.
Vi såg oss förvånat omkring. För det visade sig att de enda biobesökare som fanns kvar i den nyss fullsatta salongen, det var jag och mitt grabbgäng.
Alla ur den så kallade lokalbefolkningen hade störtat ut i skydd av mörkret. Hade kanske bråttom hem för att omsätta någon nyförvärvad insikt i praktiken.

Så ljusskyggt kunde det gå till när det kom porrfilm till en svensk småstad på det gamla goda (?) 70-talet. Och biobesöket satte inga djupa spår, jag klarade mig såvitt jag kan bedöma helt utan men.
I dag är väl publiken i tonåren och sitter kvar tills den sista erigerade snoppen och de inzoomade bröstvårtorna tvingats ner i svart med ett utdraget stön.
Förhoppningsvis har inte heller deras sexliv IRL, som det heter i Internet-världen, blivit skadat för evigt.
Men säkert är det inte.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. *s* Kan tänka mig känslan hos de blyga byborna.... Måste dock bekänna att jag har aldrig lyckats se en hel porrfilm. Då har jag enbart försökt med de "mjuka" varianterna, men jag blir full av garv efter 5 minuter. För de är så totalt verklighetsfrämmande att jag får dåndimpen

    passande wv: run....

    SvaraRadera
  2. Anonym12:23 fm

    Erotik gärna - porr aldrig.
    Insinuera - men detaljera inte. Fantasin ska ju få spela sin roll...
    En av de mest sensuella filmscener jag sett - och tänt på - är när Robert Redford dansar med Kristine Thomas i The Horsewhisperer på byfesten - och hennes man finns där, men vet ingenting om vad som tidigare hänt..........Mmmmmmm Tror jag ska gå upp till sovrummet och överfalla maken............gonatt!

    SvaraRadera
  3. Batbut - du har väl inte fått intrycket att jag frekventerar porrbiograferna ofta, hoppas jag?!? :-D
    Sedan det där biobesöket har jag bara sett de där 10 sekunders snuttarna som hotell "bjuder" sina gäster på. Det har räckt!
    Och Kulsprutan - visst har den 85-åriga damen jag citerar alldeles rätt? Det är roligare att vara med än att se på!

    SvaraRadera
  4. Anonym1:32 fm

    Jajamän - var, är och förblir!

    SvaraRadera
  5. Anonym8:30 fm

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera