onsdag, oktober 12, 2011

Den bilden tog jag inte

Besökte ett fint hotellrum på ett finare hotell i Stockholm härom kvällen.
Ganska tjusigt, alltihop, från den äkta orkidén i kruka till balkong med utsikt och välförsedd minibar.
Men så lånade jag toaletten.
Och inser att när jag sänkt mig ner på den vita porslinsfåtöljen, med brallorna runt vristerna, är jag iakttagen. Av mig själv.

För mitt emot mig, bara en halvmeter bort eller så, sitter en spegel från golv till tak.
Den som svarat för inredningen måste ha tänkt med just den kroppsdel rummets besökare placerar i ringen när locket är upplyft.
Saknar du bildbeviset?
Det finns inte. Jag överlåter åt dig att lista ut anledningen ...

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Anonym5:15 em

    Men var glad att inte det satt glas i toalettdörren
    Men på toa vill man sitta ifred, och inte bli betittad av någon, inte ens sig själv

    SvaraRadera
  2. Det finns en likadan inredare i grannkommunen där jag jobbar två dagar i veckan. På ett matställe där är det precis samma elände. Vill. Inte. Titta.

    SvaraRadera
  3. Den inredaren hade absolut tänkt med fel ände...:)

    SvaraRadera
  4. Många damtoaletter är utan spegel, för då kommer damerna aldrig ut, kön bara växer...

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Jag har hittat en spegel från golv till tak på väggen, precis BREDVID toastolen en gång när jag var på kurs. *ryser*

    Kanske samme inredare som varit framme?

    SvaraRadera
  6. Hur fånig jag än känner mig för det ibland så avskyr jag också att se mig själv sitta på dass.

    hannele: Har stött på fenomenet också och tycker det är rätt smart, åtminstone där det finns ett spegelförsett tvättrum utanför toabåsen.

    SvaraRadera
  7. Anonym5:24 em

    Jag vet PRECIS vad du menar :o)))
    Inte kul - that´s the image one can easily live without!

    Fast en helspegel bör finnas i varje bostad/hotellrum - se´n gäller det bara att placera den rätt.


    Kulsprutan

    SvaraRadera
  8. Sn59 - hade hotellrum för en tid sen där det var glas till toan - matt visserligen, men spooky ändå!
    Ingela, Pettas - nä just det ...
    Hannele - men framför en i sitthöjd stannar man inte särskilt länge, jag lovar!
    Snigel, Miss Gillette - jag fattar inte VEM som skulle gilla det? En självplågare?
    Kulsprutan - vi är SÅ överens!

    SvaraRadera