fredag, oktober 14, 2011

Glassigt i Veckans fönster

Att glassa betyder enligt SAOL att "visa upp sig, stila". Det tar jag fasta på när det påbjudna motivet i Veckans fönster är GLASSIGT.

För inget kan väl vara glassigare än en riktig Askunge-sko - av glas - för den som vill stila? Höga klackar attraherar blickar och är ett måste för den som vill visa upp sig. Glassigt och glasigt på en gång ...
Just den här modellen är extra svår att gå i eftersom det handlar om flaskor för likörsugna turister i Italien.

Den som fastnade framför just det här skyltfönstret kan väl ha fått lite extra tyngd i resväskan på hemvägen. Skulle man dessutom inte vilja dricka upp likören till kaffet eller så passar den bra att hälla över glass. Superglassigt, inte sant?

Copyright Klimakteriehäxan

Fler glassiga fönster har aviserat sin närvaro hos Susanne.

18 kommentarer:

  1. Åh de där flaskorna vill jag ha, ser både mumsigt ut att dricka och glassigt att ha hemma på hyllan :0)

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga flaskor...jag skulle köpa denna likör bara för flaskans skull. Men jag är barnsligt förtjust i likörer så det skulle nog slinka ner ;-))
    Bra dubbeltolkning!

    SvaraRadera
  3. Vilka häftiga flaskor...jag skulle köpa denna likör bara för flaskans skull. Men jag är barnsligt förtjust i likörer så det skulle nog slinka ner ;-))
    Bra dubbeltolkning!

    SvaraRadera
  4. Oj vilket foto. :-)
    Dina glasskor där i fönstret är så läckra.
    Kul hur glassigt kan tolkas olika.
    Tur jag inte sett de där flaskorna, då hade jag köpt flera. ;-)
    Du får ha en skön helg.

    SvaraRadera
  5. Lite mer än superglassigt om du frågar mig alltså..mycket tjusigt..

    SvaraRadera
  6. Ja, det där med skor är ju något italienarna är bra på. Fast skorna är ju oftast av läder och inte av glas. Men visst är de läckra - och otroligt glassiga, riktiga glass-skor, förutom att vara glas-skor.

    SvaraRadera
  7. Kul! Det roligaste fönstret på tema glassigt :)

    SvaraRadera
  8. Verkar minst lika glasigt som glassigt. Och vad säger skomakaren om man vill fixa till klackarna? :-)

    SvaraRadera
  9. Faktum är att jag köpte ingen skoflaska. Nöjde mig med skyltfönstret. Trots att jag gillar både skor och likör ...

    SvaraRadera
  10. Oh wow!!! DET var verkligen glassigt! Italienarna dom kan, dom... *L*

    SvaraRadera
  11. Glassigt ja... men... nej, jag har svårt att förstå mig på sånt här. :-)

    SvaraRadera
  12. Det var den glassigaste likören jag har sett. Coola flaskor

    Ha en fin kväll. // Lissen

    SvaraRadera
  13. Underbar bild!!!

    SvaraRadera
  14. läckert glassigt, men inte elt lätt med en halvsulning där inte. :-)

    SvaraRadera
  15. En sak måste väl ändå alla hålla med om, oavsett inställning till såväl skor som likör: de är rätt uppfinningsrika när det gäller att hitta på konstiga souvenirer, italienarna ...

    SvaraRadera
  16. En sån doja hade jag haft svårt att motstå! ;)

    SvaraRadera