tisdag, augusti 01, 2017

Grön, grönare, grönast?!

Grönt är väl sommarens bästa färg? Allt det där som var grått och dött vaknar till liv, fylls av klorofyll, suger upp solljuset, ser rent och fräscht ut  innan det, rätt snart, glider över i gult för att bli brunt och rött för att tack och lov bli grönt igen ...

Ett ord i veckan för bloggare att illustrera skickar Sanna ut, det upptäcker jag när mer än halva året gått. Och denna vecka är det GRÖN som gäller. Så jag hoppade på! Med kameran i marknivå, mest, mötte jag många olika gröna toner: grön, grönare, grönast?!





 Copyright Klimakteriehäxan

15 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig! Kul att du hittade hit!
    Grönt är skönt, för mig förknippad med sommar, blommor och allehanda blad. Skön grön bildserie du visar!

    SvaraRadera
  2. Fine bilder der det grønne er krydra med vassdropar.
    Nydeleg.

    SvaraRadera
  3. Japp, det är den 1 augusti idag och snart är det gult och brunt igen, men som du säger - det dröjer ju bara sisådär 6 månader tills det blir grönt igen;-)

    Bilderna med bladen och regndropparna - speciellt den första - är verkligen läckra. Bra jobbat där!

    SvaraRadera
  4. Helt grönt - din illustration av grönt! Välkommen till Gems Weekly - det är ganska roligt att vara med. Jag beundrar dig för dina färska bilder - jag bläddrar mest i arkivet.
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tolkning av temat grön. Du har verkligen fångat de olika nyanserna i fotona.
    Väldigt vackra bilder!

    SvaraRadera
  6. Vackert gräs, som skimrar i vattendroppar och alla olika gröna nyanser. Melerat, på någon bild.
    Snyggt tema!

    SvaraRadera
  7. Grönt och skönt! Gillar rosenbladen(?) med vattendropparna.
    Så fascinerande att de kan hålla sig kvar!

    SvaraRadera
  8. Tack för alla fina bilder. Mest gillar jag den med vattendroppar och nyanser finns ju hur många som helst. Grönt är fascinerande. Allt gott till dig!

    SvaraRadera
  9. Hej du, så kul att du fann hit också :-)
    grön grönare grönast ja- det är hur som helst grönt, grönskan i bilderna talar till oss ...

    SvaraRadera
  10. En riktig sommarbild din första bild, antingen det nu är dagg eller regn i gräset. Sommaren går mot sitt slut och jag suktar fortfarande efter sol och värme. Det känns inte riktigt bra. Men du har fått med solens strålar i slutet av ditt inlägg. Kul att du är med!

    SvaraRadera
  11. Du har fotat något enkelt som bivit vackert på bild.

    SvaraRadera
  12. Det är verkligen härligt med allt det gröna denna årstid. Vi får försöka njuta så länge det varar.

    SvaraRadera
  13. Extra vackert med daggen, den där fukten, i det gröna!

    SvaraRadera
  14. Autismmamma12:27 fm

    Jag är en mamma, fru på 47 år och bor i Småland i en villa på en gård. Vi är en mycker aktiv familj med många intressen och vi har två tånåriga barn.
    Jag är positiv och glad och har haft sjukbidrag sen börja på 90 -talet. Mina intressen är djur, hästar natur, simma, cykla, långa promenader,löpning och mina egna älskade hundar som jag träna lydnad, rallylydnad, spår, hundutställningar, drag .Jag rider tre pass per vecka på min ridskola. Hoppning och dressyr. Det vore trevligt att lära känna nya vännner i en ålder av 46-60 år. Jag en ny bekantskapskrets att lära känna och umgås med. Min E-mail: happy0@home.se Blogg: http://autismmamma.bloggplatsen.se Vore ju skoj om du ville kika in till min blogg och sätta en tass där ler.
    När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg!
    When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit!
    När du först är här så skriv väldigt gärna några ord!
    Men skriv inte anonymt utan skriv gärna under med signatur!
    Välkomna in till mig!

    http://autismmamma.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder och med regndropparna på blir det magiska bilder av grönt
    Tack och stor KRAM

    SvaraRadera