torsdag, augusti 03, 2017

Må bättre med en cocktail!

Ibland är det kul att bläddra i och också läsa ett och annat i en tidning med blankt papper och fina bilder, kalla det vecko- eller månadstidning, säg "magasin" men tänk inte på en gammaldags lagerlokal utan på artiklar och reportage om relationer, mode, mat och hälsa.

"Må Bra" är en sån publikation, och antagligen har jag någon gång tagit en sån där billighetsprenumeration, tre nummer och en supermodern väska ni vet ... för jag får i alla fall erbjudanden om att på nytt få tidningen med posten. Men den här gången blev jag mer förvånad än jag annars brukar bli när jag erbjuds de där bonuspresenterna.

För vad kan man få som tack för att prenumerera på tidningen "Må Bra"?
Jo, cocktailglas!
En råsaftcentrifug hade jag begripit. Något åt grönsakshållet, vad som helst. En stegräknare. Ett hopprep, ett motionsgummiband, cykelklämmor.
Men för all del, en liten cocktail kan väl också få folk att må bättre ibland. Om det inte handlar om så snygga glas att det blir för ofta.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Oh! De där glasen var snygga! Hade nog haft svårt att låta bli... tur jag inte kan nappa på erbjudandet. :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det snygga glas, Iittala gör fina grejer. Men jag föll inte för locktonerna ... dricker sällan cocktail, faktiskt.

    SvaraRadera
  3. (läser mina tidningar i iPad i Readly ifall jag inte fått mammas finska tidningar... ska nu be maken fixa nåt drickbart ikväll ❤️

    SvaraRadera
  4. Kan bekänna att jag i fjol tog en prenumeration på Femina för att jag fick jättefina, stapelbara Iitala-glas (Lempi) men dem använder jag ju till allt möjligt!

    SvaraRadera